Nakon kompaktnog Audija A3 s trojim i peterim vratima i oznakom S, audijevo dvolitreno TFSI srce, već pet puta zaredom proglašavano motorom godine u svojoj klasi, svoje je mjesto dobilo i u izvedbi sedan. U nabildanom tijelu S3 sedana razvija 300 KS te okretni moment od 380 Nm s kojima S3 sprinta do stotke ispod pet sekundi i juri 250 km/h. U blokadi, naravno. Isprobali smo ga u Monte Carlu, mjestu na kojem se vozi najkarizmatičniji reli na svijetu. S Tronic mjenjač je fino uparen s motorom i uz svako šaltanje debeli stražnji kraj nestaje na obzoru ispraćen grmovitim zvukom i pucnjima iz ispuha.
Zvuči ljutito i agresivno, dok odlazi možete se i naježiti, ali u zavojima nećete vidjeti bočna proklizavanja i balet za koje su sposobne Subaruove Impreze i Mitsubishijevi Evolutioni. Audi S3 je toliko opsjednut kontrolom da ne dopušta niti najmanje proklizavanje. Njegov quattro pogon učinit će sve da vas impresionira ležanjem i držanjem. Srećom, premda sa deset godina zakašnjenja, Audi je ipak usvojio arhitekturu i logiku rada Mitsubishijeva 4x4 pogona iz serije Evolution, pa se osjeća pozitivni pomak: teški nosevi sa značkicom quattro više ne kližu toliko nosom ravno u zavojima dok nemoćno frčete volan.
Diferencijal u zavoju raspodjeljuje većinu momenta na vanjski stražnji kotač čime teški nos zapravo usmjerava u središte zavoja. Kad se isključi štreberska elektronika možete se i klizati, ali tehnika punog kočenja pred zavoj mora biti savršena i vremenski točno odmjerena. Tada S3 postaje izazovan, rasni i zabavni sportski automobil. Ne na razini Impreze ili Evolutiona, ali to mu nije niti namjera. S dobrim sjedalima i savršeno izrađenom unutrašnjošću očito je fokusiraniji na udobnost, luksuz i smirenost. Neusporedivo ljepši osjećaj ipak će dati dok ga gradom svaki dan lagano vozite na neki masnije plaćeni menadžerski posao. Cijena nove Audijeve S rakete na hrvatskom tržištu još nije poznata.
S3 SEDAN
TEHNIČKI PODCI
Motor turbobenzinski
Obujam 1984 ccm
Snaga 300 KS pri 5500-6200/min
Moment 380 Nm pri 1800-5500/min
Mjenjač automatski S Tronic, 6 stupnjeva
Dimenzije 447 x 180 x 139 cm
Osovinski razmak 263 cm
Prtljažnik 390 litara
Brzina 250 km/h
0-100 km/h 4,9 sekundi
Potrošnja 5,8/7,1/9,0 l/100 km
Ispuh CO2 159 g/km
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....