Stvaranje ikone poput Minija ili Porschea 911 dugotrajan je i u mnogim detaljima nedefiniran proces, ali Audi TT barem na papiru ima sve sastojke za takav uspjeh. Kompaktni coupe iz Ingolstadta pažnju je privukao već kao koncept 1995. u Frankfurtu, a kad se tri godine kasnije pojavio na tržištu uslijedio je trenutni uspjeh kojeg nisu zasjenili problemi s aerodinamikom i stražnjim ovjesom.
Šesnaest godina kasnije stiglo je treće izdanje s prepoznatljivim obilježjima prve generacije poput bočnog profila poklopca motora, lukova blatobrana i krovne linije, dok nova dizajnerska rješenja poput velike šesterokutne maske i oštrijih pregiba unijela su dodatnu dozu dinamičnosti i karaktera.
No, dok vanjski izgled predstavlja evoluciju, u unutrašnjosti se zbila prava revolucija. Za upravljačem se sjedi nisko, a nisko je postavljena i prednja armatura, koja gledana odozgo podsjeća na avionsko krilo. Audiju TT je, kao svaka prava sportska jurilica, egoističan automobil u kojem je sve podređeno vozaču. Što je sad dodatno naglašeno digitalnim instrumentima. LCD na kojem se prikazuju virtualni instrumenti već smo vidjeli na Lamborghiniju Huracan, no u Audiju su otišli korak dalje i na kristalno bistrom zaslonu dijagonale 31 cm objedinjene su sve uobičajene funkcije čime je dodatni središnji displej postao potpuno nepotreban.
Premda je nastao na MQB platformi TT je zadržao vanjske dimenzije prethodnika, dok je međuosovinski razmak povećan za 4 cm u odnosu na drugu generaciju. Obilna upotreba aluminija donijela je smanjenje težine i u osnovnoj je izvedbi sad TT čak za 50 kg lakši. Isprobali smo dizelsku verziju sa 184 KS i slabiju benzinsku sa 230, no najviše pažnje posvetili smo TTS modelu sa 310 KS, quattro pogonom i DSG mjenjačem.
Kvalitete ovjesa, upravljača, te snaga motora vrlo brzo su došle do izražaja kroz zavoje staze Ascari u Španjolskoj. Učinak pogona na stražnjoj osovini nije tako primjetan, ali to nimalo ne umanjuje lakoću držanja pravca uz rubnjake. Ulasci u zavoje su neutralni zahvaljujući vrhunskoj izbalansiranosti, a povremeni bijeg stražnjih kotača samo olakšava zadatak prednjima koji još bolje zagrizu zadanu putanju. Za osjećaj potpune kontrole zaslužan je i odličan upravljač, a svako pretjerivanje kontrolira elektronika bez pretjerane agresivnosti.
Novi TT u prodaju stiže do kraja studenog. Cijene za Hrvatsku još nisu poznate, dok je za Njemačku najavljena početna cijena od 35.000 eura.
TTS 2.0 TFSI QUATTRO
Motor turbobenzinski, 1984 ccm
Snaga 228 kW/310 KS pri 4000/min
Moment 380 Nm pri 1800-5700/min
Prtljažnik 305/712 litara
Masa 1385 kg
Brzina 250 km/h
0-100 km/h 4,6 sekundi
Potrošnja 6,8 l/100 km
Emisija CO2 157 g/km
Ostali motori:
Benzinski 2.0 TFSI (230 KS)
Dizelski 2.0 TDI (184 KS)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....