Audi je nedavno predstavio koncept Grandsphere, a riječ je o jednom od tri koncepta koji ‘predviđaju budućnost serijskih automobila‘. Velika limuzina s repom koji podsjeća na Rolls-Royceov Boat-Tail zamišljena je kao nasljednik A8, a sadrži značajke autonomne vožnje i električnog pogona.
Grandsphere je predstavljen nakon koncepta Skysphere, električnog roadstera s dva sjedala s proširivim međuosovinskim razmakom, koji se mijenja ovisno o načinu vožnje. Grandsphere, s druge strane, više fascinira svojom unutrašnjosti, koja pomalo izgleda kao dnevni boravak.
Kada je u autonomnom načinu rada, pedale i upravljač su skriveni, pretvarajući kabinu u prostrano utočište. Audi navodi kako je tada naglasak u ‘stvaranju digitalnog ekosustava‘, u kojem ‘stanari mogu slobodno koristiti streaming usluge i čitati vijesti‘.
Grandsphere je sposoban identificirati vozače i putnike, pri čemu automatski otvara vrata i prilagođava postavke sjedenja i klime. Prednja sjedala idu unatrag za 60 stupnjeva, a filtrirani zrak ispunjava kabinu. Dizajn interijera je opisan kao ‘smanjeni‘, zbog čega u kabini nećete pronaći uobičajene zaslone i instrument mjerače.
Čini se kako su dizajneri zaista uložili mnogo napora kako bi se suprotstavili trendu sve širih piksela – Audijev drugi koncept koristi inovativne projekcije. Primjerice, drvena površina ispod vjetrobranskog stakla služi kao platno na koje se projiciraju informacije. Projekcije se mogu koristiti kao CinamaScope zasloni i za video konferencije.
S dužinom od 5,35 metara, širinom od 2 metra, i visinom od 1,39 metra, dizajn je opisan kao ‘dinamički monolit‘. Međuosovinski razmak nešto je duži od sadašnje generacije A8, a silueta podsjeća na A5 Sportback. Kao i koncept Skyshphere, Grandsphere koristi 23-inčne kotače koji podsjećaju na Audi Avus koncept iz 90-ih. Vitka svjetla stvaraju sljedeću generaciju svjetlosnog potpisa, s podesivom veličinom osvijetljenog područja. To znači da se mogu koristiti kao prednja svjetla, poziciona svjetla, ili blinkeri.
Pokreću ga dva elektromotora, po jedan na svakoj osovini, pri čemu je Grandsphere pogonjen na sva četiri kotača. Oni proizvode ukupnu snagu od 710 KS (530 kW) i 960 Nm okretnog momenta. Iako maksimalna brzina nije navedena, poznato je da je za sprint do 100 km/h potrebno nešto više od četiri sekunde. Audi očekuje domet od 750 kilometara od ukupno 120 kWh energije.
Iako je Grandsphere utemeljen na stvarnoj platformi s ciljem da prouči kako bi mogla izgledati buduća zamjena za A8, Audi se još uvijek nije obvezao na ništa, za sada Grandsphere ostaje koncept. Audijev glavni dizajner Mark Lichte rekao je: ‘Pitao sam naše dizajnerske timove ne za njihovu viziju nasljednika A8, već za nešto potpuno novo. Iskreno, mislim da je S-klasa bila puno uspješnija od naše A8, pa moramo smisliti nešto potpuno novo za napad na S-klasu‘.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....