EKSKLUZIVNO

AUTO KLUB JEDINI za volanom nove Alfe 4C

Sjeli smo za upravljač 240 KS snažnog dvosjeda koji se bori sa svega 895 kilograma mase

Je li Alfa 4C model za kojom će svi žudjeti provjerili smo na Fiatovoj tvorničkoj testnoj stazi Balocco i cestama u okolici Torina. A tamo je toga dana bilo vrlo hladno. Pogotovo ako konferenciju za tisak nove Alfe 4C pratite u bijelom improviziranom paviljonu nasred ravnog dijela trkaće staze. Na velikom ekranu brzo se izmjenjuju slike. 4C, čiji je monocoque izrađen od ugljičnih vlakana, teži samo 895 kilograma. Pokreće ju naturpijani motor iz Giuliette, kojeg su prije toga olakšali za čak 10 kilograma. Zovu ga 1750 Turbo i daje 240 KS. Svaka konjska snaga, dakle, mora nositi samo 4 kilograma! Ugurali su ga u sredinu auta, iza monocoquea od ugljičnih vlakana, pa je raspored težine 60:40. Juri 258 km/h, a do stotke stigne za 4,5 sekundi. Zvuk je fantastičan i nakon par minuta slušanja lako je zaključiti da ne može biti ljepši kad je riječ o motoru s četiri cilindra.

Do zadnjeg detalja izgledu je pažnju posvetio Centro stile Alfa Romeo i uživo 4C izgleda fenomenalno! U tri-četiri navrata auti ulaze i izlaze iz paviljona kao u igrokazu. Izmjenjuju se. Na leru grgljaju, kad odlaze proparaju zrak čudesnim braaapom, a na svako šaltanje pucaju kao trkaći auti. Nakon pucnjeva, stiže objašnjenje što je to Race Mode i kako radi novi mjenjač s ručicama iza volana u kombinaciji s Launch Controlom. Sjedamo u aute i krećemo u jurnjavu po Baloccu. Ako smo i mislili da 258 km/h nije dovoljno, već na kraju ciljne ravnine mislimo drukčije. Snažne kočnice usporavaju Alfu 4C pred S zavoje koje je časkom ispljuskala i već trenutak kasnije hita prema dugom desnom na kojem klizi bočno kroz mrak. Jezivo, ali tvornički su vozači odvozili tisuće krugova i znaju svaki pedalj staze u Baloccu.

Drugo jutro počinje vožnjom po ruti dugoj 100 kilometara. Ulazak u automobil je gimnastika, ali široki prag kojeg smo jedva preskočili danju otkriva svu ljepotu golog monocoquea od ugljičnih vlakana. Tepih je samo na podu. Četverocilindraša iz sna budi okret ključa, a ne pomodni prekidač. Pogled na središnji tunel s prekidačima mjenjača, uključujemo prvi stupanj i krećemo. Izlazimo na glavnu cestu i slijedi podbadanje gasom, stražnji dio odmah bježi. Volan je malo predebeo i donji mu je dio ravan, što je pomalo neprirodno kad udarate kontru. Ubrzanje je uvjerljivo, a kad se približite limitatoru i prešaltate brzinu dobijete fini udar u leđa popraćen pucnjem iz ispuha.

Izmjene su stvarno munjevite i stupnjevi se preklapaju. Prva još nije dala svoje, a druga brzina već je uzubljena i čupa naprijed. Iz druge u treću je isto tako. Premda joj je motor u sredini, djeluje prijateljski i lako ju je bacakati po želji. Smirena je i na mjestima gdje bi vam pljuskom prijetili Lotus Elise ili Toyota MR2. Ako je i to pregrubo, na središnjem selektoru postoje još programi Normal u kojem je sve nekako mekše, te All Weather u kojem oštrica sasvim otupi, na gas reagira nježno, a ovjes i volan smekšaju u pripremi za sklisku podlogu.

Izlasci iz oštrih zavoja posebno su dojmljivi, jer ima puno prianjanja i u programu Dynamic dopušta poprilično proklizavanja. Osjećate kao da skriveni majstor dozira gas umjesto vas da održite savršeni krut proklizavanja. 4C živi za show! Nije bezopasno, ali je prijateljski, ugodno, a opet pruža vozačko ushićenje. Stižemo nazad na Balocco i vrijeme je da vozimo krug po stazi. Prije toga strogo nam zabranjuju program Race. Pravila su tu da se krše, ali na suvozačkom mjestu sjedi tvornički vozač. Uz desetak krugova za zabavu i par naučenih trikova moraju nas kirurški odstraniti iz automobila.

Alfa Romeo tvrdi da je 4C superautomobil. Definicija superauta je jasna: mora izgledati spektakularno, biti tehnički superioran, seksi, zastrašujuć, gromoglasan, poželjan i ne baš pristupačan. 4C doista ima sve to... Nije, doduše, najbrži auto na svijetu, niti to želi biti. 4C živi za show, osjećaj vožnje koji vas nagrađuje zvukom, držanjem ceste, karakterom, ljepotom, reakcijom na svaki pokret. I bez srama može ponosno stajati uz najljepše vozačke strojeve iz Milana - SZ ili 8C. I za kraj cijena: 600.000 kuna sa svim davanjima, no za Hrvatsku je predviđen samo jedan primjerak...

Alfa Romeo 4C

TEHNIČKI PODACI

Motor turbobenzinski, 4 cil.

Obujam 1742 ccm

Snaga 177 kW/240 KS pri 6000/min

Moment 350 Nm od 2200-4750/min

Mjenjač TCT, 6 brzina

Diferencijal Q2, elektronički

Pogon stražnji

Dimenzije 399x186x118 cm

Masa 895 kg

Cijena 600.000 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. prosinac 2024 06:01