Prije godinu dana dosta se dugo čekalo za novi automobil, sad su se ‘kotačići‘ pokrenuli, a u prvom dijelu godine uvezli smo 70 posto vozila kao u cijeloj prošloj godini. Dobar poznavatelj tržišta kaže da je vrijeme jeftinih automobila iza nas, piše Danas.hr.
A nije lako niti odabrati dobar i pouzdan automobil za kojima u Hrvatskoj naglo narasla potražnja. Ove godine vidimo veliki rast prodaje novih automobila, a prema podacima iz Carine, raste i potražnja za rabljenim vozilima, i to preko uvoza.
U cijeloj prošloj godini uvezeno je 63.500 rabljenih osobnih vozila, a u samo prvih pet mjeseci ove godine nešto više od 42.000. Drugim riječima, samo je u prvom dijelu ove godine uvezeno gotovo 70 posto vozila kao u cijeloj prošloj. Porez koji morate platiti veći je u slučaju uvoza iz trećih zemalja dok za uvoz, preciznije unos automobila iz zemalja Europske unije, uvozna davanja, pa ni PDV ne trebate platiti.
Glavni urednik Auto, motor i sport magazina Kristijan Tićak bio je gost RTL Direkta.
Inflaciji unatoč, bilježimo porast prodaje novih automobila, kako to tumačite?
Trebalo ih je dočekati. Pandemija i sve što se nanizalo poslije nje, i rat u Ukrajini i nedostatak sirovina uzrokovali su niz poteškoća u dobavljačkom lancu, u prijevozu automobila. Mnogi su automobili kasnili na hrvatsko tržište i sada su se napokon krenuli isporučivati kupcima
Kada govorimo o rabljenim ili novim automobilima, ima li tu razlike?
Ima. Riječ je o potpuno različita dva automobila. U suštini izgleda to potpuno isto, ali i kupci i načini financiranja nisu isti i odabiru se potpuno različite metode da bi se došlo do auta.
Prije otprilike godinu dana dosta se dugo čekalo za novi automobil, je li se to promijenilo?
Reći ćemo da kotačići, zupčanici polako sjedaju na svoje mjesto i taj proces polako ide u normalizaciju. Od jeseni bi trebalo sve biti poprilično normalno kao i prije pandemije.
Što je s cijenama?
Cijene su kao i sve ostalo, porasle. U nekakvim usporedbama istih automobila prije pandemije i poslije pandemije, razlika je u luksuznoj klasi, malo skupljim automobilima i po sto tisuća kuna. Ako jedan telefon plaćamo tisuću i pol do dvije tisuće eura, da ćemo automobil kupovati za 10 do 15 tisuća eura, nećemo. Sami proizvođači kažu da je vrijeme jeftine osobne mobilnosti iza nas.
Imate li procjenu, prosječna četveročlana obitelj, dobar pouzdan, može i za putovanje?
Rekao bih da ispod 20 tisuća eura ne ide apsolutno ništa u tom pogledu. Za solidan izbor između 30 do 35 tisuća eura.
Što biste vi savjetovali?
Savjetovao bih da manje, prilikom kupnje se kupci vode emocijama, više razumom. Treba raščistiti prvo sam sa sobom za što će se automobil koristiti u kakvim uvjetima, sukladno tome prilagoditi svoju kupnju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....