NI STRUJA, NI SUV

Benzinu i dizelu još nije odzvonilo: Top 5 hit auto noviteta u 2022. za tradicionalne kupce

U 2022. dramatično će se povećati broj električnih i plug-in izvedbi, no benzinci i dizelaši u novitetima još su uvijek poželjni

Noviteti 2022.

 Auto klub

Prema svemu sudeći, u 2022. godini nas očekuje pravi vatromet noviteta. I to kakvih. Sve će, baš kako je i očekivano, biti u znaku tranzicije prema čistim, zelenim tehnologijama, što u pravilu podrazumijeva djelomičnu ili čak potpunu elektrifikaciju.

Broj električnih i plug-in izvedbi dramatično će se povećati, baš kao i broj modela ciljano razvijenih kako bi vozili isključivo na struju. Takav je slučaj, primjerice, s Nissanom Ariya, Cuprom Born, tehnološkim blizancima Subaru Solterrom i Toyotom bZ4x, Volvom C40…

One, pak, koji nisu oduševljeni smjerom kojim krupnim koracima grabi autoindustrija može veseliti što klasičnim pogonskim sustavima ipak još nije posve odzvonilo. Benzinaca i dizelaša bit će i dalje u ponudi, kao i modela koji nisu crossoveri ili SUV modeli. U prodajne salone tijekom godine stići će potpuno nove generacije Opel Astre, Peugeota 308 i Honde Civic, stiže i nova Škoda Fabia, redizajnirani Ford Focus…

Najavljene mjesece dolaska, međutim, treba uzeti s većim oprezom nego inače, obzirom da problemi s nestašicom čipova još uvijek usporavaju proizvodnju i uzrokuju kašnjenje isporuka... Ovo je pet modela koji nam se čine najzanimljivijim u 2022. godini...

image

Dacia Jogger

Dacia

Dacia Jogger

Rumunjski crossover koji uskače na mjesto Lodgyja u travnju će biti ponuđen s 5 ili 7 sjedala, a izbor ne utječe na dužinu koja u oba slučaja iznosi 455 cm. Nastao na platformi Cmf-B (kao i novi Sandero), s međuosovinskim razmakom od čak 290 cm, Jogger nudi upečatljivu količinu prostora. Kad se izbaci treći red sjedala prtljažnik raste sa 160 na 708, a s preklopljenim drugim redom na čak 1819 litara. U tri razine opreme bit će ponuđeni trocilindarski turbobenzinac TCe 110, te varijanta s plinskom instalacijom i oznakom ECO-G (100 KS).

image

Peugeot 308

Peugeo

Peugeot 308

Peugeot 308 jedan je od omiljenih igrača kompaktne klase, a sva je prilika da će popularna biti i nova generacija koja na tržište stiže u ožujku. Postavljena je na modularnu korporacijsku EMP2 platformu strukturno prilagođenu prihvatu i alternativnih pogonskih sustava, a veća i niža karoserija sportskijih je proporcija.

Vozački ambijent ponovno donosi mali, karting volan ispod instrumentne ploče, ali i jedinstveni hi-tech doživljaj. Totalno digitalizirana, nova generacija i-Cockpita ima 10-inčni ekran zakrenut prema vozaču s virtualnim prekidačima koji zamjenjuju fizičke. Uz klasične benzince 1.2 Pure Tech (110 i 130 KS) te BlueHDi dizelaš (130 KS), u ponudi će se naći i izvrsni plug-in hibridi spremni 60 km voziti samo na struju.

image

Opel Astra

Opel

Opel Astra

Šesta generacija Opel Astre donosi osobniji dizajnerski imidž i tehnologiju preuzetu iz bazena korporacije Stellantis. Dosadašnja dužina od 4,37 metara, doduše, nije dirana, ali zato širina dobiva dobrih 5 cm i sa 1,86 metara Astra je sad među najširima u klasi. Nove centimetre donosi i veća modularna platforma EMP2, sa 2 cm većim osovinskim razmakom (2,68 m) i širim tragom kotača. Na istoj voze dolazeći Peugeot 308, svježi Citroën C4…

Ovjes je polukrut, a pod prednju haubu smješteni su dobri francuski trocilindarski turbobenzinci 1.2 (110 i 130 KS), četverocilindarski dizelaš 1.5 (110 KS) te po prvi put u Astri plug in-hibridni sklop baziran na 1.6 turbobenzincu i elektromotoru (180 i 225 KS).

image

Toyota Corolla Cross

Toyota

Toyota Corolla Cross

Najprodavaniji auto na svijetu svojom povišenom SUV izvedbom u kolovozu ulazi u klasu Qashqaija. Dugačak 4,46 metara, postavljen je na poznatu Corollinu platformu osovinskog razmaka 2,64 metra. Bit će to prvi model u Europi s najnovijom, petom generacijom Toyotinog hibridnog sustava, s dosad najefikasnijom regeneracijom baterije i njenim samopunjenjem, ali i još boljim i prirodnijim osjećajem prilikom ubrzanja s automatskim CVT mjenjačem.

Pogonski sklop čine 2.0 benzinski atmosferski motor (197 KS) upotpunjen litij-ionskom baterijom gotovo upola lakšom nego dosad te jednim elektromotorom u slučaju prednjeg pogona ili dva u slučaju 4x4 pogona.

Toyota Corolla Cross se dužinom od 4,46 metara smješta između većeg i skupljeg RAV4 (4,61 m) i crossovera C-HR (4,39 m).

image

Škoda Fabia

Škoda

Škoda Fabia

Ljepša, veća, tehnološki naprednija i opremljenija, već u veljači na hrvatsko tržište u prodaju dolazi četvrta generacije Škode Fabije, jednog od dosad najprodavanijeg automobila gradske klase. Smještena je na MQB platformu u gradskoj AO varijanti, a u dužinu broji 4,11 metara, dobrih 12 cm više od dosadašnje Fabije i šest više od Pola.

Od Golfa Osmice kraća je samo 17 cm i moglo bi se reći da gabaritima, poput većine Škodinih modela, također lagano postaje međuklasa. Motori? Nema dizelaša, ali ni hibridnog ni električnog pogona. Osnova ostaje trocilindarski 1.0 MPi u dvije osnažene atmosferske izvedbe (65 i 80 KS), sredinu ponude čini poznati 1.0 TSI (95 i 110 KS), dok će se zahtjevnijima nuditi četverocilindarski 1.5 TSI (150 KS).

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. listopad 2024 02:30