KRAJ DO 2025.?

‘Birokrati EU igraju opasnu igru!‘ Proizvođači auta hitno žele jasne informacije o uredbi Euro7

Iz ACEA pozivaju Europsku komisiju da što prije pojasni jasnoću novih propisa te odrede vremenski rok, raspored i vrstu vozila

Euro 7 ilustracija

 Profimedia

Udruga europskih proizvođača automobila ACEA oglasila se povodom donošenja nove uredbe Euro 7 kojom bi se odredila ograničenja emisija ispušnih plinova za nove automobile s motorima s unutarnjim izgaranjem. Probleme koje je na stol stavila udruga odnose se na vremenski rok, rasporeda, vrstu vozila i samu jasnoću novih pravila.

image

Promet u gradu, ilustracija

Getty Images

Podsjetimo, odbor stručnjaka je pripremio studiju za EU komisiju koja poziva na znatno strože norme emisije za automobile kako bi mogla bolje ispuniti ciljeve Pariškog sporazuma o zaštiti klime pooštravanjem granične vrijednosti CO2.

Temeljem toga Komisija se obvezala izraditi zakonodavni prijedlog o kojem će pregovarati s EU parlamentom. No, pooštravanje normi emisija toliko je drastično da bi se motori s unutarnjim izgaranjem mogli prestati proizvoditi već 2025. godine kad Europski standard emisija Euro 7 stupi na snagu u cijeloj EU, a još gore od toga je da se već dvije godine ne oglašavaju o detaljima.

Proizvođači sada tvrde da se, otkako je ACEA u lipnju 2021. dala svoj prijedlog Europskoj komisiji za dvogodišnje razdoblje za uvođenje novih pravila 2025./2026., dakle novih graničnih vrijednosti i postupaka homologacijskih ispitivanja, u Bruxellesu ništa nije promijenilo.

Naprotiv, kaže ACEA, odluka Europske komisije o uvođenju normi Euro 7 odgođena je s kraja 2021. na 5. travnja 2022.

image

Euro 7 ilustracija

Profimedia

Osim tog novog kašnjenja, zbog kojeg je gotovo nemoguće odrediti 2025. kao početnu godinu za nova ograničenja za Euro 7, raspravlja se i o stvarnoj potrebi diversifikacije razina emisija ispušnih plinova za osobne automobile/laka gospodarska vozila (Euro 7) i teška vozila (Euro VII), kao i o šutnji Komisije o širokom tumačenju novih ograničenja za Euro 7.

Praktično, glavne europske automobilske grupacije traže od institucija da brzo djeluju i da što prije predlože jasna i nedvosmislena pravila kako bi cijela automobilska industrija mogla "usmjeriti ulaganja i inženjerske resurse na ugljično neutralnu mobilnost koja može ići ruku pod ruku s elektrifikacijom asortimana vozila kako bi se postigla ugljična neutralnost do 2050.".

image

Eric-Mark Huitema

Twitter

Najnovije izjave glavnog direktora ACEA-e Erica-Marka Huiteme, kako prenosi portal motor1 koje se odnose na prve projekte koje je razvila Europska komisija za smanjenje emisija CO2 iz automobilskog sektora, idu u istom smjeru - "Smanjenje emisija CO2 za 55 posto do 2030. je izazovno, ali nova smanjenja su nažalost nerealna. One bi bile izvedive samo u slučaju masovnog povećanja infrastrukture za punjenje električnih automobila, na 7 milijuna mjesta za punjenje, u usporedbi s 3,9 milijuna koje je predložila Komisija i 200.000 trenutačno dostupnih."

Huitema također dodaje - "Nametanje cilja smanjenja CO2 od 100 posto do 2035. danas je preuranjeno, de facto gašenje motora s unutarnjim izgaranjem koje bi bilo bolje ponovno predloženo u pregledu za 2028., kada će promjene u mreži punjenja, nove tehnologije i potrebe kupaca biti jasnije."

image

CO2 ilustracija

Profimedia

"Kreatori politika moraju učiniti više kako bi osigurali da nijedna zemlja i nijedan građanin ne budu zapostavljeni i da su vozila s nultim emisijama dostupna i pristupačna za sve, a ne samo za bogate. Ukratko, proizvođači su spremni otkazati emisije CO2 podupiranjem ciljeva klimatske neutralnosti do 2050., ali ako Europa nastavi mijenjati mišljenje svake dvije godine o ciljevima, vjerojatno će doći do socijalnih napetosti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. prosinac 2024 05:00