DIZAJN PININFARINA

Bivši šef dizajna BMW-a Domagoj Đukec otkrio kako je prvo trebala izgledati kultna Serija 8 E31

Đukec, koji je ranije radio u VW grupi i PSA do nedavno je bio glavni dizajner BMW-a

Domagoj Đukec

 BMW Group

Domagoj Đukec, do nedavno šef dizajnerskog odjela BMW-a, a sada prvi čovjek dizajna Rolls-Roycea, na svom je Instagram profilu objavio fotografije kako je trebala izgledati prva varijanta kultne Serije 8 E31.

U objavi je napisao:

‘Godine 1984. BMW je pokrenuo novi razvojni projekt pod imenom E31. Pet dizajnera natjecalo se u stvaranju vizije za novi luksuzni sportski coupé, a na kraju, na vrhu se isprofilirao dizajn Klausa Kapitze. Od tada, tim je proveo pune dvije godine usavršavajući svaku liniju prije nego što je napravljen prvi prototip, a u rujnu 1989. BMW Sports Coupé konačno je predstavljen na sajmu automobila u Frankfurtu.

Prvi automobil napustio je tvornicu u Dingolfingu u veljači 1990. godine.

Desetljećima kasnije, odvažan, sofisticiran stil BMW-a serije 8 i dalje ostaje zadivljujuć kao i uvijek‘, napisao je Đukec u objavi.

I kao što navodi Đukec, BMW Serije 8 je debitirao na automobilskoj sceni 1989. godine, ističući se izvanrednim dizajnom i revolucionarnim značajkama. No, unatoč impresivnim tehnološkim značajkama, ovaj veliki BMW suočavao se s velikim tržišnim izazovima i nije privukao pažnju koju je zasluživao.

Puno bolje je to polazilo za rukom njegovom suvremeniku i rivalu roadsteru Mercedesu SL R129 koji je s tvrdim krovom postajao pravi coupe.

image

BMW 850i

BMW

Serija 8 označila je prekretnicu jer je prvi put V12 motor bio dostupan u serijskom cestovnom automobilu s ručnim šesterostupanjskim mjenjačem. Ponuda motora također je uključivala 4,0- i 4,4-litrene V8 motore. Tijekom proizvodnje, bilo je tri varijacije V12 motora s obujmom od 5,0, 5,4 i 5,6 litara.

Nažalost, Serija 8 brzo suočila se s izazovima na tržištu zbog globalne recesije, rata u Perzijskom zaljevu i rasta cijena energije ranih 1990-ih.

image

BMW 850Ci

BMW

U Sjevernoj Americi primjerice, BMW je obustavio proizvodnju serije 8 1997. nakon što je prodao samo 6920 automobila. Međutim, proizvodnja je nastavljena za ostala tržišta do 1999., s ukupno 30.609 prodanih jedinica diljem svijeta. Slaba prodaja rezultirala je odgodom ambicioznih planova za model visokih performansi M8 1991. godine, a i kabriolet je ostao samo koncept.

Jedna od fascinantnih ideja BMW-a iz 1990-ih bila je razvoj M8 kao konkurenta Ferrari modelima.

Opremljen specifičnom verzijom motora S70, M8 je imao modifikacije poput povećanja obujma na 6064 ccm, dvostruke bregaste osovine u glavi za svaku stranu cilindra, četiri ventila po cilindru, usisne grane od ugljičnih vlakana i kontinuirano varijabilno upravljanje ventilima. Planirana je bila nevjerojatna maksimalna brzina od 320 km/h.

Ispod poklopca motora nalazi se jedinstveni 6,0-litreni V12 motor sa zapanjujućih 640 konjskih snaga i 650 Nm. Ne zaboravite, pričamo o 1990. godini...

Takva je snaga prije 30 godina bila jednostavno nečuvena (više čak i od današnjeg M8 Competition modela), a najsnažnija verzija Serije 8 tada je bio model 850CSi s 5,6-litrenim V12 motorom od 381 KS.

Masa automobila smanjena je na manje od 1500 kg primjenom kotača od karbonskih vlakana i uklanjanjem stražnjih sjedala. Nažalost, ambiciozni projekt M8 nije uspio zbog BMW-ove percepcije nedostatka tržišne potražnje usred ekonomske recesije 1990-ih.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. studeni 2024 00:16