Njemačka je marka proglašena, od tvrtke Millward Brown zadužene za formiranje liste Top 100 najvrednijih svjetskih brendova, najvrednijom automobilskom markom na svijetu. BMW je tako s trona skinuo Toyotu. Prema Peteru Walsheu, direktoru Millward Browna, “BMW je uspio komunicirati svoju različitost i svoje prednosti u odnosu na konkurenciju i sve je to upakirao u automobile decentnog dizajna”.
Utjecaj tsunamija
BMW je inače već bio najvredniji brend 2010. godine, da bi ga Toyota opet lani pretekla. “Toyota sigurno ima dobar ugled u svijetu”, kaže Walshe. “Riječ je o stabilnoj tvrtki koja prema kupcima radi pouzdane i kvalitetne proizvode, naročito u srednjem segmentu. Međutim, Toyota je pretrpjela financijske gubitke vezane uz potrese i tsunamije koji su pogodili Japan i to je bilo izvan njihove kontrole”. Slična je situacija pogodila i Hondu, Nissan i Lexus, ali sve su se tri tvrtke uspjele očuvati u Top 10 najvrednijih automobilskih marki. Njemačke tvrtke Mercedes, Volkswagen i Audi učvrstile su svoje pozicije u Aziji, posebno u Kini. “Očito je da Nijemci beru plodove svojeg izvoza u Aziju”, smatra Walshe.
Prvi put u Top 10 ušla je jedna korejska automobilska tvrtka, a riječ je o Hyundaiju. Walshe smatra da su svjetska prisutnost i dobar odnos uloženog i dobivenog glavni aduti koji su korejce pogurali tako visoko, a to još nije kraj za marku koja je praktično bila nepoznata do prije 20 godina i koja je zajedno koncem osamdesetih zakoračila na američko tržište s Yugom. Očito da im sudbine baš nisu išle istim putem.
Apple vodeći
Inače najvrednija marka na svijetu za 2012. godinu je Apple čiji samo brend stoji 182,9 milijardi dolara. Na drugome mjestu IBM (vrijednost brenda je 116 milijardi dolara) je prestigao Google (vrijednost 107,9 milijardi). BMW se inače nalazi na 23. mjestu ukupnog poretka.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....