PREMIJERA

Borba na kineskom tržištu: Toyota bZ3 s dometom od 600 km trebala bi ugroziti Teslu Model 3

Toyota kaže da je EV dizajniran posebno za kinesko tržište i zasad ne spominju sjevernoameričku ili međunarodnu prodaju

Toyota bZ3

 Toyota

Toyota na kineskom tržištu vodi borbu protiv Teslinog Modela 3 s nedavno predstavljenim bZ3, modelom za koji se pretpostavlja da košta samo 28.000 dolara (213.000 kuna).

No, nažalost za fanove Toyote u ostatku svijeta, čini se da neće napustiti Kinu.

Niski brat bZ4X-a razvijen je u suradnji s kineskim BYD-om. Kutni stil ima snažnu obiteljsku sličnost s bZ4X-om, a oba se automobila oslanjaju na Toyotinu e-TNGA arhitekturu.

Ali limuzina je opremljena BYD-ovim tankim litij-ionskim baterijama koje omogućuju mnogo nižu liniju krova.

image

Toyota bZ3

Toyota

Toyota nije otkrila veličinu paketa baterija, hoće li biti dostupne baterije različitih veličina ili koliko snage proizvodi bZ3, ali kaže da će limuzina moći prijeći više od 600 kilometara s jednim punjenjem.

Također se ne spominju brzine punjenja, ali jedna zanimljiva informacija je Toyotina tvrdnja da će baterija i nakon 10 godina imati 90 posto kapaciteta.

image

Toyota bZ3

Toyota

Dimenzionalno, bZ3 dolazi predvidljivo blizu svom Teslinom rivalu, ali je neznatno veći u svakom smjeru. Dugačak je 4725 mm, visok je 1475 mm i vozi se na međuosovinskom razmaku od 2880 mm. I dok faktor 0,218 Cd ne postavlja nikakve svjetske rekorde, još uvijek je impresivno "gladak" i sigurno doprinosi toj sposobnosti dometa od 600 km. Usporedbe radi, bZ4X ima otpor od 0,29 Cd.

image

Toyota bZ3

Toyota

Dva bZ-a razdvaja i pristup uređenju interijera. Oba imaju digitalne zaslone s instrumentima postavljene daleko ispod vjetrobranskog stakla koje vozač gleda preko, a ne kroz upravljač. Ali limuzina dobiva veliki portretni zaslon osjetljiv na dodir na svojoj konzoli umjesto pejzažnog zaslona osjetljivog na dodir koji je ugrađen u bZ4X SUV.

image

Toyota bZ3

Toyota

Toyota kaže da je EV dizajniran posebno za kinesko tržište i ne spominje sjevernoameričku ili međunarodnu prodaju. U Kini se, međutim, očekuje da će bZ3 uvelike potkopati konkurenta Model 3. Reuters je nedavno izvijestio da će se Toyota prodavati za otprilike 200.000 jena (213.000 kuna), što je znatno manje od 279.000 jena (295.000 kuna) koje kineski kupci električnih vozila moraju potrošiti da uđu u najjeftiniji Model 3.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 02:36