Globalno tržište automobila prolazi kroz brzi pomak prema budućnosti s nultom emisijom koju omogućuju električna vozila, od kojih će mnoga sadržavati tehnička rješenja tvrtke Bosch. Ali multinacionalni dobavljač autodijelova ističe nedostatak prirodnog plina u Europi kao primjer opasnosti od prevelikog oslanjanja samo na jedan izvor goriva.
Cijene prirodnog plina skočile su u Europi otkako je Rusija izvršila invaziju na Ukrajinu, a situacija je postala još teža posljednjih tjedana jer je Rusija, koja svojim plinom opskrbljuje veći dio Europe, zatvorila plinovod Sjeverni tok 1.
Ruska energetska tvrtka Gazprom trebala je nastaviti isporuku plina Njemačkoj nakon kratkog prekida zbog navodnog "kvara" na cjevovodu. No tvrtka je kasnije objavila da zatvara naftovod na neodređeno vrijeme dok traju popravci, potez za koji mnogi vjeruju da je odmazda na najavu zemalja G7 o ograničenju cijena ruske nafte.
"Trenutno vidimo posljedice nestašice plina za Njemačku i Europu jer smo pripremili premalo alternativa", rekao je Markus Heyn, Boschev voditelj mobilnosti za Stuttgarter Zeitung, u ponedjeljak. "U automobilskoj industriji, trebali bismo iskoristiti ovu priliku da se zapitamo što možemo učiniti ako ikada bude premalo baterijskih ćelija".
Kina je trenutačno najveći svjetski dobavljač baterija i minerala koji se koriste u izradi baterijskih paketa za električne automobile, iako proizvođači automobila naporno rade na pronalaženju drugih zaliha.
Heyn je rekao da automobilska industrija i vlade moraju razmotriti druge čiste alternative motorima s unutarnjim izgaranjem, uključujući vodik, tvrdeći da vodikova infrastruktura koja se trenutno razvija za kamione na velike udaljenosti također može funkcionirati i za osobna vozila.
Ovo nije prvi put da se ovakvi apeli čuju iz Boscha: prošle je godine izvršni direktor tvrtke Volkmar Denner kritizirao usredotočenost vlada na zabranu motora s unutarnjim izgaranjem. Drugi član uprave Boscha rekao je da će tvrtka nastaviti ulagati u tehnologiju s unutarnjim izgaranjem narednih 20 do 30 godina.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....