kako dalje?

Bosch izdao upozorenje proizvođačima: ‘Ne usmjeravajte napore samo na električne automobile‘

Dobavljač dijelova ističe nedostatak prirodnog plina u Europi kao primjer opasnosti od oslanjanja samo na jedan izbor pogona

Bosch tvornica

 Bosch Global

Globalno tržište automobila prolazi kroz brzi pomak prema budućnosti s nultom emisijom koju omogućuju električna vozila, od kojih će mnoga sadržavati tehnička rješenja tvrtke Bosch. Ali multinacionalni dobavljač autodijelova ističe nedostatak prirodnog plina u Europi kao primjer opasnosti od prevelikog oslanjanja samo na jedan izvor goriva.

Cijene prirodnog plina skočile su u Europi otkako je Rusija izvršila invaziju na Ukrajinu, a situacija je postala još teža posljednjih tjedana jer je Rusija, koja svojim plinom opskrbljuje veći dio Europe, zatvorila plinovod Sjeverni tok 1.

image

Proizvodnja u Boschu

Bosch Global

Ruska energetska tvrtka Gazprom trebala je nastaviti isporuku plina Njemačkoj nakon kratkog prekida zbog navodnog "kvara" na cjevovodu. No tvrtka je kasnije objavila da zatvara naftovod na neodređeno vrijeme dok traju popravci, potez za koji mnogi vjeruju da je odmazda na najavu zemalja G7 o ograničenju cijena ruske nafte.

"Trenutno vidimo posljedice nestašice plina za Njemačku i Europu jer smo pripremili premalo alternativa", rekao je Markus Heyn, Boschev voditelj mobilnosti za Stuttgarter Zeitung, u ponedjeljak. "U automobilskoj industriji, trebali bismo iskoristiti ovu priliku da se zapitamo što možemo učiniti ako ikada bude premalo baterijskih ćelija".

image

Bosch tvornica

Bosch Global

Kina je trenutačno najveći svjetski dobavljač baterija i minerala koji se koriste u izradi baterijskih paketa za električne automobile, iako proizvođači automobila naporno rade na pronalaženju drugih zaliha.

Heyn je rekao da automobilska industrija i vlade moraju razmotriti druge čiste alternative motorima s unutarnjim izgaranjem, uključujući vodik, tvrdeći da vodikova infrastruktura koja se trenutno razvija za kamione na velike udaljenosti također može funkcionirati i za osobna vozila.

image

Bosch dijelovi

Bosch Global

Ovo nije prvi put da se ovakvi apeli čuju iz Boscha: prošle je godine izvršni direktor tvrtke Volkmar Denner kritizirao usredotočenost vlada na zabranu motora s unutarnjim izgaranjem. Drugi član uprave Boscha rekao je da će tvrtka nastaviti ulagati u tehnologiju s unutarnjim izgaranjem narednih 20 do 30 godina.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. prosinac 2024 11:17