Automobilska industrija i vozni park na europskim cestama neprestano se mijenjaju i razvijaju, pružajući zanimljive uvide u preferencije i navike vozača diljem kontinenta. Pogled na broj, starost vozila i vrste goriva koje koriste, otkriva razlike između europskih zemalja te trendove koji oblikuju budućnost mobilnosti.
Prema najnovijim podacima ACEA, udruge europskih proizvođača automobila, koji se odnose na 2022. godinu, europske ceste kriju fascinantne statistike. U europskom voznom parku prednjači Njemačka s gotovo 49 milijuna registriranih vozila, slijede Italija i Francuska, dok zemlje poput Cipra, Luksemburga i Islanda zatvaraju listu s najmanjim brojem vozila, donosi Motor1.
Kada se pogledaju automobili po stanovniku, iznenađuje Poljska s 703 automobila na 1000 stanovnika, dok je Luksemburg blizu s 695. Europski prosjek od 570 automobila na 1000 stanovnika odražava visoku mobilnost, ali i različitost u dostupnosti i potrebi za osobnim prijevozom.
Zanimljivo je da starost vozila varira među zemljama, s Grčkom koja ima najstariji prosječni vozni park od 17,3 godine, dok zemlje poput Luksemburga imaju znatno mlađa vozila. Ovo ukazuje na različite ekonomske uvjete, kao i na različite politike i poticaje za obnovu vozila.
Kada je riječ o vrstama goriva, benzin i dizel još uvijek dominiraju europskim cestama, no primjetan je i rast popularnosti hibridnih i električnih vozila, osobito u zemljama poput Norveške i Islanda koje predvode u udjelu električnih automobila. Ovo ukazuje na postupnu, ali sigurnu tranziciju prema održivijim oblicima mobilnosti.
Uvid u tržište vozila starijih od deset godina pokazuje da su Italija, Njemačka i Poljska na vrhu liste, što ukazuje na potrebu za obnovom flote kako bi se povećala energetska učinkovitost i smanjila emisija štetnih plinova.
Zaključno, "automobilski pejzaž" Europe pruža fascinantan pogled na raznolikost i trendove koji će oblikovati budućnost cestovnog prijevoza. Kako se europske zemlje kreću prema održivijoj mobilnosti, ključno će biti pratiti kako se ovi trendovi razvijaju, utječući na izbore potrošača, politike vlada i strategije proizvođača automobila.
Broj automobila na cestama
Njemačka - 48,763,036
Italija - 40,213,061
Francuska - 38,856,492
Ujedinjeno Kraljevstvo - 37,050,775
Poljska - 26,457,659
Španjolska - 25,644,595
Nizozemska - 9,233,107
Češka - 6,425,417
Rumunjska - 7,865,186
Belgija - 5,877,949
Portugal - 5,560,000
Grčka - 5,495,927
Austrija - 5,150,890
Švedska - 4,980,543
Švicarska - 4,768,843
Mađarska - 4,091,975
Norveška - 2,876,313
Danska - 2,794,055
Finska - 2,740,393
Slovačka - 2,721,252
Irska - 2,292,748
Hrvatska - 1,836,016
Litva - 1,347,548
Slovenija - 1.221.702
Estonija - 849,294
Latvija - 769,345
Cipar - 601,131
Luksemburg - 448,454
Island - 236,824
Broj automobila na 1000 stanovnika
Poljska - 703
Luksemburg - 695
Italija - 681
Cipar - 664
Estonija - 638
Island - 629
Češka Republika - 611
Njemačka - 586
Slovenija - 580
Austrija - 574
Prosjek EU-a – 574
Francuska - 572
Prosječni EU+EFTA+UK - 570
Ujedinjeno Kraljevstvo - 549
Švicarska - 546
EFTA prosjek - 542
Španjolska - 541
Portugal - 537
Norveška - 530
Grčka - 525
Nizozemska - 525
Belgija - 506
Slovačka - 501
Finska - 494
Litva - 480
Švedska - 477
Danska - 476
Hrvatska - 475
Irska - 453
Mađarska - 422
Rumunjska - 413
Latvija - 410
Prosječna starost automobila na cesti
Grčka - 17,3 godine
Estonija - 16,6 godina
Češka - 15,9 godina
Latvija - 15,2 godine
Poljska - 14,9 godina
Rumunjska - 14,9 godina
Litva - 14,7 godina
Slovačka - 14,7 godina
Mađarska - 14,6 godina
Španjolska - 13,9 godina
Portugal - 13,6 godina
Hrvatska - 13,3 godine
Finska - 12,9 godina
Italija - 12,5 godina
Prosjek EU-a – 12,3 godine
Island - 12,0 godina
Nizozemska - 11,7 godina
Slovenija - 11,2 godine
Francuska - 10,8 godina
Norveška - 10,8 godina
Švedska - 10,7 godina
Ujedinjeno Kraljevstvo - 10,3 godine
Njemačka - 10,0 godina
Švicarska - 10,0 godina
Belgija - 9,8 godina
Irska - 9,1 godina
Austrija - 8,9 godina
Danska - 8,9 godina
Luksemburg - 7,9 godina
Automobili na cesti stariji od 10 godina
Italija - 23,819,479
Njemačka - 21,947,427
Poljska - 21,393,509
Francuska - 20,385,505
Španjolska - 16,237,639
Ujedinjeno Kraljevstvo - 15,900,749
Rumunjska - 6,362,815
Nizozemska - 4,684,379
Grčka - 4,506,033
Češka - 4,291,380
Portugal - 3,472,737
Mađarska - 3,026,224
Švedska - 2,305,174
Austrija - 2,291,833
Belgija - 2,068,592
Švicarska - 2,031,577
Slovačka - 1,797,147
Finska - 1,573,670
Norveška - 1,289,250
Hrvatska - 1.237.593
Litva - 1,031,413
Irska - 889,793
Danska - 795,496
Slovenija - 660,662
Estonija - 598,105
Latvija - 594,095
Cipar - 401,805
Luksemburg - 117,826
Island - 85,065
Europska unija (tržišni udio)
Benzin - 50,6%
Dizel - 40, 8%
Blagi i puni hibrid - 3,1%
UNP - 2,6%
Električni - 1,2%
Plug-in hibrid - 1, 0%
Prirodni plin - 0, 6%
Ostalo - 0,1%
Neidentificirani - 0,1%
Benzin (tržišni udio):
Grčka - 89,6%
Nizozemska - 78,2%
Cipar - 74,8%
Finska - 67,6%
Švicarska - 63,4%
Mađarska - 63,1%
Njemačka - 62,7%
Danska - 61,7%
Ujedinjeno Kraljevstvo - 58,1%
Češka Republika - 57,1%
Rumunjska - 54,9%
Estonija - 54,4%
Belgija - 53,1%
Slovačka - 50,0%
Švedska - 49,9%
Slovenija - 46,2%
Island - 45,6%
Poljska - 44,6%
Italija - 44,0%
Luksemburg - 43,3%
Austrija - 42,6%
Francuska - 40,4%
Španjolska - 39,5%
Hrvatska - 39,0%
Portugal - 36,5%
Irska - 36,1%
Latvija - 31,3%
Norveška - 28,7%
Litva - 24,8%
Benzin (tržišni udio)
Grčka - 89,6%
Nizozemska - 78,2%
Cipar - 74,8%
Finska - 67,6%
Švicarska - 63,4%
Mađarska - 63,1%
Njemačka - 62,7%
Danska - 61,7%
Ujedinjeno Kraljevstvo - 58,1%
Češka Republika - 57,1%
Rumunjska - 54,9%
Estonija - 54,4%
Belgija - 53,1%
Slovačka - 50,0%
Švedska - 49,9%
Slovenija - 46,2%
Island - 45,6%
Poljska - 44,6%
Italija - 44,0%
Luksemburg - 43,3%
Austrija - 42,6%
Francuska - 40,4%
Španjolska - 39,5%
Hrvatska - 39,0%
Portugal - 36,5%
Irska - 36,1%
Latvija - 31,3%
Norveška - 28,7%
Litva - 24,8%
Dizel (tržišni udio)
Latvija - 65,8%
Litva - 63,5%
Portugal - 58,8%
Hrvatska - 56,0%
Irska - 55,8%
Španjolska - 55,7%
Francuska - 53,0%
Austrija - 51,5%
Slovenija - 50,7%
Luksemburg - 45,4%
Slovačka - 43,8%
Rumunjska - 42,2%
Italija - 42,1%
Estonija - 41,5%
Poljska - 39,5%
Norveška - 38,5%
Belgija - 39,3%
Češka Republika - 39,3%
Ujedinjeno Kraljevstvo - 34,7%
Švedska - 33,5%
Island - 33,0%
Mađarska - 31,6%
Njemačka - 29,6%
Švicarska - 28,1%
Danska - 26,6%
Finska - 26,3%
Cipar - 21,5%
Nizozemska - 9,8%
Grčka - 8,7%
Električni automobili (tržišni udio)
Norveška - 20,8%
Island - 7,3%
Danska - 4,0%
Švedska - 4,0%
Nizozemska - 3,7%
Luksemburg - 3,1%
Švicarska - 2,3%
Austrija - 2,1%
Njemačka - 2,1%
Ujedinjeno Kraljevstvo - 2, 1%.
Finska - 1,6%
Irska - 1,6%
Belgija - 1,5%
Francuska - 1,5%
Portugal - 0,9%
Mađarska - 0,7%
Slovenija - 0,6%
Latvija - 0,5%
Litva - 0,5%
Estonija - 0,4%
Italija - 0,4%
Španjolska - 0,4%
Hrvatska - 0,3%
Rumunjska - 0,3%
Češka Republika
Poljska - 0,2%
Slovačka - 0,2%
Cipar - 0,1%
Grčka - 0,1%
Plug-in hibridi (tržišni udio)
Island - 8,4%
Norveška - 6,8%
Švedska - 4,8%
Danska - 3,8%
Finska - 3,8%
Belgija - 3,0%
Luksemburg - 2,7%
Nizozemska - 2,1%
Njemačka - 1,8%
Švicarska - 1,4%
Irska - 1,2%
Francuska - 1,1%
Ujedinjeno Kraljevstvo - 1,1%
Portugal - 1,0%
Mađarska - 0,6%
Španjolska - 0,5%
Litva - 0,3%
Poljska - 0,2%
Slovačka - 0,2%
Slovenija - 0,2%
Hrvatska - 0,1%
Grčka - 0,1%
Latvija - 0,1%
Češka Republika - 0,1%
Rumunjska - 0,1%
Austrija - 0, 0%.
Cipar - 0,0%
Estonija - 0,0%
Italija - 0,0%
LPG (tržišni udio):
Poljska - 13,1%
Italija - 7,2%
Hrvatska - 3,3%
Slovačka - 1,9%
Češka Republika - 1,6%
Nizozemska - 1,1%
Njemačka - 0,7%
Mađarska - 0,7%
Slovenija - 0,5%
Rumunjska - 0,4%
Belgija - 0,3%
Španjolska - 0,3%
Latvija - 0,2%
Litva - 0,2%
Austrija - 0,1%
Grčka - 0,1%
Luksemburg - 0,1%
Cipar - 0,0%
Danska - 0,0%
Estonija - 0,0%
Finska - 0,0%
Francuska - 0,0%
Irska - 0,0%
Portugal - 0,0%
Ujedinjeno Kraljevstvo - 0,0%
Švedska - 0,0%
Island - 0,0%
Norveška - 0,0%
Švicarska - 0,0%
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....