JOBY AVIATION

Budućnost je ‘u zraku‘: Toyota odlučila uložiti pravo bogatstvo u električne leteće taksije

Dvije tvrtke surađuju već gotovo sedam godina dok se Joby kreće prema konačnom pokretanju svojih prvih komercijalnih letova

Leteći taksi tvrtke Joby Aviation

 Toyota Newsroom

Toyota ulaže 500 milijuna dolara u startup tvrtku koja namjerava proizvoditi leteće taksije i namjerava već sljedeće godine započeti s komercijalnim letovima. Tvrtka Joby Aviation ima sjedište u Kaliforniji i osnovana je 2020. godine. Investitori su u nju do sada, uključujući i 500 milijuna od Toyote, uložili ukupno 894 milijuna dolara. Joby Aviation će primiti novac od Toyote u dvije rate. Prva će stići do kraja godine, a ostatak tijekom 2025. godine.

“S ovim dodatnim ulaganjem, uzbuđeni smo što vidimo da Joby certificira svoje zrakoplove i prelazi na komercijalnu proizvodnju,” rekao je Tetsuo “Ted” Ogawa iz Toyote. „Dijelimo Jobyjev stav da će održivo letenje biti ključno za ublažavanje današnjih stalnih izazova mobilnosti.”

Dvije tvrtke surađuju već gotovo sedam godina dok se Joby kreće prema konačnom pokretanju svojih prvih komercijalnih letova. Treći zrakoplov nedavno je izašao iz pogona i tvrtka je započela rad na proširenju tvornice koja bi mogla udvostručiti njezin proizvodni kapacitet.

Joby Aviation je u kolovozu otkrio da je dovršio četiri od pet koraka potrebnih za dobivanje certifikata i najavio da se nada da će pokrenuti svoju prvu uslugu komercijalnih letova u Dubaiju krajem 2025. godine. Prije nego što se to dogodi, tim tvrtke treba obaviti mnogo probnih letova.

image

Leteći taksi tvrtke Joby Aviation

Toyota Newsroom

Zračni taksi Joby trebao bi biti električni komercijalni zrakoplov za četiri putnika s pilotom, sposoban putovati do 240 km s jednim punjenjem i razvijati najveću brzinu leta od 320 km/h. Nosivost bi mu trebala iznositi oko 500 kilograma. Dizajniran je za okomito uzlijetanje i slijetanje poput helikoptera, dok tijekom horizontalnog krstarenja zahvaljujući zakretnim motorima s propelerima leti poput zrakoplova s ​​fiksnim krilima. Gotovo je nečujan u letu, ne proizvodi štetne emisije i navodno je 100 puta tiši tijekom polijetanja i slijetanja od helikoptera.

Toyota nije jedini proizvođač automobila koji ulaže u leteće taksije. Hyundai je već predstavio svoj S-A2 zračni taksi na CES- u u LAs Vegasu ranije ove godine, tvrdeći da će imati spreman serijski model do 2028. godine. Kineski Xpeng X2 eVOTL napravio je svoj prvi debitantski let prošle godine, nedugo nakon što je Stellantis objavio da proširuje svoje partnerstvo s Archer Aviationom. Stellantis je ovog ljeta uložio još 55 milijuna dolara u projekt Archer i tvrdi da će nova tvornica biti spremna prije kraja 2024. godine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. studeni 2024 13:11