Konzultantska kompanija Deloitte napravila je anketu (Global Automotive Consumer Study) na 27.000 građana u 26 europskih zemalja o njihovim preferencijama u području automobila i elektromobilnosti, od kojih 1.500 u Njemačkoj.
Njemačka Vlada želi da do 2030. na njemačkim cestama bude 15 milijuna električnih automobila, ali do sada ih je samo 1,3 milijuna. Mnogi kupci imaju problem s cijenom električnih automobila.
Prema anketi koju prenosi Spiegel, granica cijene automobila za većinu vozača je ispod 30.000 eura. Reklo je to više od polovice (55 posto) ispitanih.
Četvrtina ispitanih navela je da su spremni platiti cijenu između 30.000 i 50.000 eura.
Zanimljivo, za većinu ljudi cijena je važnija od marke: "55 posto ne mari za marku, sve dok vozilo zadovoljava njihove potrebe‘
Prema anketi, interes za kupnju električnih automobila i dalje je na niskoj razini: 13 posto ispitanih Nijemaca izjavilo je da bi izabralo automobil na baterije. Lani je taj postotak iznosio 14 posto.
Želje za kupnju benzinskog ili dizelskog motora porasle su s 45 na 49 posto.
Deloitteov stručnjak za autoindustriju Harald Proff rekao je da su vladine subvencije za kupnju potaknule potražnju za električnim automobilima, no krajem prošle godine subvencije su ukinute.
‘Prerano ukidanje dovest će do pada prodajnih brojki, budući da su električna vozila još uvijek znatno skuplja od usporedivih motora s unutarnjim izgaranjem. Kupci su osjetljivi na cijene u nižoj i srednjoj klasi vozila.
Kako bi se električna vozila proširila, pristupačna vozila za masovno tržište se moraju proizvesti brzo, kaže Proff.
‘Do sada su proizvođači jedva ostvarivali zaradu s električnim automobilima.‘VW je, primjerice, nedavno zaustavio proizvodnju modela e-Up jer su viši standardi učinili proizvodnju neisplativom.
Trenutno se na njemačkom tržištu mogu kupiti samo tri električna automobila za manje od 30.000 eura: Fiat 500, Dacia Spring i Renault Twingo‘, kaže Proff.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....