VOZILI SMO

Čudesno prostrana, s modernom multimedijom i s hibridnom varijantom, u prodaju je stigla nova Honda Jazz po cijeni od 179.990 kuna

Honda Jazz
 CROPIX

Honda Jazz od svoje prve generacije iz 2001. uživa poseban status u nižoj klasi. Priznata kao vrlo kvalitetna i fenomenalno prostrana i praktična s obzirom na gabarite, ali i osporavana zbog nepamtljivog izgleda i uvijek napadno visoke cijene, mala Honda i kao nova i kao rabljena ima svoj uzak, ali vjeran krug kupaca koji njene vrline, u koje spada i nevjerojatna pouzdanost, cijene puno više nego što ne vole njene mane. U Hondine hrvatske prodajne salone ovih dana je stigla već četvrta generacija gradskog multipraktika, a u četvrtak 25. lipnja, na prezentaciji u dvorcu Đalski u Zaboku upoznali smo je pobliže.

Što je nova? Rekli bismo – sve. Potpuno nov interijer prozračniji je i pregledniji nego ikad, novi tanki prednji nosači omogućuju vidljivost kao iz izloga, a prostranost je dostojna kompaktne klase. Horizontalne linije armature i grebena doimaju se vrlo dopadljivo i moderno, izrada je savršena japanska, a materijali variraju od ugodne tkanine do tvrde, ali kvalitetne plastike. Simpatičan ugođaj koji dizajnerski i funkcionalno snažno miriši na hi-tech osvojio nas je na prvu, u što se uklapaju i hrpa praktičnih pretinaca i dobra zvučna izolacija.

image
Honde Jazz
Zlatko Horvat

I naravno, kompletna sigurnosna i multimedijska oprema s 9-inčnim ekranom i 7-inčnim digitalnim instrumentima, koje prate najnaprednije standarde klase. Nisu izostala ni poznata Hondina “magična” stražnja sjedala, čijim se modulacijama položaja dobiva čudesno praktičan prostor za prijevoz većih stvari. Prtljažnik, inače, mjeri 304 litre, ali na oko bi rekli da ima 50-ak litara više. U ponudi će biti opreme Comfort, Elegance i Executive.

Blago napuhana nova peterovratna karoserija neznatno je veća od dosadašnje (sa 4,04 metra za 1,4 centimetra je duža, uz zadržan osovinski razmak od 2,52 metra), ali još veća novost je trendovski povišena, crossoverska izvedba Crosstar. Doima se šminkerskija I robusnija, a nije šala ako kažemo da se njome može zavlačiti I dublje izvan asfaltnih puteva. Ima, naime, podnicu udaljenu od tla za dodatna tri centimetra i s ukupnih 16 centimetara, gotovo kao pravi SUV i gumama dimenzija 185/60 R 16 zagorskim šumskim puteljcima grabili smo bez muke. Robusnija koncepcija i pripadajući styling znače i karoseriju dužu od standardnog Jazza za 4,5 centimetra te širu i višu za tri centimetra.

image
Honda Jazz
Zlatko Horvat

Pogon? Samo hibridni, oznake eHEV. Kombinacija 1,5-litrenog atmosferskog benzinca s Atkinsonovim principom rada i dva elektromotora putem CVT mjenjača istiskuje sistemskih 109 konja i 253 Nm, dovoljno za najveću brzinu od 175 na sat i ubrzanje do stotke za 9,4 sekunde. Potrošnja? Deklarirana 3,6 litara, a nakon kraće vožnje zavojitim zagorskim cestama ciklično kombiniranom vožnjom na struju i benzin (na struju može do pet kilometara), naš prosjek se vrtio između 4,3 i 4,6 litara. Jazzu teškom 1300 kilograma najbolje odgovara uglađen stil vožnje, u kojem najbolje do izražaja dolaze rafinirana sinergija performansi, ležanja i potrošnje.

image
Honde Jazz
CROPIX

I na lošoj cesti do izražaja dolaze nova, vrlo udobna sjedala i fino ugođen i tih ovjes bez ikakvog lupkanja, a čitava izvedba vrlo čvrsta. Prava mala obiteljska Honda, s preciznim i fino izbalansiranim volanom. Cijena, na žalost, ostaje rak-rana Jazza i ponovno ne daje nade da ćemo je često viđati na hrvatskim cestama. Početna standardna verzija, naime, košta 179.990 kuna, a povišena Crosstar kreće od 223.900 kuna.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 02:39