PREBRZO TROŠENJE

‘Da sam znao, ne bih ga kupio‘: Vlasnik Mercedesa na struju otkrio veliku manu električnih vozila

Proizvođači električnih automobila priznaju problem i rade na rješavanju

Mercedes Benz EQS (ilustracija)

 Mercedes

Bila je to ljubav na prvi pogled kada je Neil Semel ugledao električni Mercedes EQS 450+ u prodajnom salonu na Floridi. Njemačka limuzina na brojčaniku je imala tek 3500 kilometara, a nakon dogovora sa suprugom, odluka je pala brzo.

‘Uvijek sam vozio automobile pokretane motorima s unutarnjim izgaranjem, no sad sam pomislio da je vrijeme da pokušam spasiti planet‘, rekao je Semel.

Ali, nakon manje od 8000 prijeđenih kilometara normalne vožnje, Semel je bio šokiran kada je otkrio da su se bitni i vrlo skupi dijelovi potrošili.

‘Da mi je netko rekao: svidjet će vam se ovaj auto, ali nakon 10-tak tisuća kilometara morat ćete platiti 1.400 ili 1.500 dolara za zamjenu guma, ne bi ga kupio‘, kaže Semel za MiamiHerald.

Za mnoge vozače električnih vozila na Floridi - drugom najvećem tržištu u SAD-u - prerano trošenje guma postalo je veliki problem i crna mrlja na vozilima koja se promiču kao klimatski prihvatljiva opcija.

U mehaničarskoj radionici Sweetwater koja servisira 90 posto električnih vozila, glavni tehničar Jonathan Sanchez rekao je da su gume najčešći razlog dolaska kupaca - bez obzira model ili marku električnog vozila.

image

Mercedes Benz EQS (ilustracija)

Mercedes

Naravno, kilometraža guma može uvelike varirati, ali on kaže da često mijenja gume na električnim autima na manje od 13.000 kilometara - što je osjetno manje od standardne istrošenosti guma na običnim automobilima.

Postoji niz objašnjenja za brzo trošenje - od načina rada električnih vozila do individualnih navika vožnje i prakse održavanja, ali proizvođači priznaju problem.

Proizvođač guma Michelin rekao je da se konvencionalne gume na električnim vozilima troše 20 posto brže nego na standardnim automobilima. Istu brojku često navode i proizvođači električnih vozila.

Goodyear pak navodi da bi se mogle istrošiti do 50 posto brže, piše Arcamax. Proizvođači automobila i industrija guma rade na poboljšanjima.

image

Zamjena guma (ilustracija)

Shutterstock

Zašto se gume brže troše?

Proizvođači guma i automobilski tehničari poput Sancheza ističu nekoliko razloga za brzo trošenje.

Većina električnih vozila, zahvaljujući velikom sustavu baterija, teži nekoliko stotina kilograma više više od ekvivalentnih vozila na benzin ili dizel. To dodatno opterećuje gume, rekao je Sanchez, koji je šest godina radio u Tesli kao glavni tehničar prije nego što je došao u mehaničarsku radionicu Sweetwater Miami.

Dodatno, električni motori proizvode trenutačni okretni moment, koji zahtijeva trenutačnu reakciju i posljedično brže trošenje guma.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. studeni 2024 10:03