Toyotin bZ4X nije imao najlakši početak na tržištu. Prvo je proizvodnja zaustavljena jer se pokazalo da bi kotači mogli otpasti, a onda je na važnom američkom tržištu Bidenova administracija promijenila sustav poreznih olakšica za električna vozila kako bi se pogodovalo samo automobilima proizvedenim u Sjevernoj Americi, što bZ4X proizveden u Japanu i njegov blizanac Subaru Solterra nisu.
Sada se pak postavlja pitanja o valjanosti Toyotinih podataka o dometu električne vožnje. U testovima koje su proveli skandinavski novinari, bZ4X je prešao samo upola manje kilometara nego što kompanija tvrdi, što je nagnalo Toyotu u Europi i Japanu da otvore zajedničku istragu.
Danski časopis FDM testirao je verzije električnog Toyotinog SUV-a s pogonom na dva i sva četiri kotača i obje nisu uspjele ostvariti svoje ciljeve dometa.
Toyota BZ s pogonom na dva kotača ima službeni WLTP domet od 504 kilometra, ali je mogao prijeći samo 246 kilometara prije nego što mu je bilo potrebno punjenje, što znači da je isporučio manje od 49 posto navedenog dometa.
Verzija s pogonom na sva četiri kotača prošla je još gore, nakon što je stala nakon samo 215 kilometra, dok Toyotine WLTP brojke navode domet od 461 kilometar. To je manje od 47 posto navedenog raspona.
Poznato je da su WLTP brojke notorno optimistične, i da je ovaj test obavljen u Skandinaviji zimi, tako da su uvjeti za bateriju bili daleko od idealnih.
Ali Danci navode kako se test radio pri 4 stupnja, a što je još važnije, Toyote su bile lošije i od drugih električnih automobila koje je časopis testirao u sličnim uvjetima.
Na primjer, Tesli Model Y Long Range izmjeren je doseg od 355 km u odnosu na službenu brojku od 507 km, što znači da je postigao 70 posto svoje WLTP ocijenjene kilometraže. I Mercedes EQA i Volkswagen ID.4 nisu bili daleko iza, svaki sa 67 posto.
Toyota je za CarScoops izjavila da provodi istragu o nalazima, a glasnogovornik danskog uvoznika Toyote sugerirao je da bi odstupanje moglo biti svedeno na to koliko "rezerve" SUV ima u bateriji kada upravljačka ploča automobila pokazuje nula preostalih kilometara. Iako je malo vjerojatno da bZ4X ima preko 250 kilometara "u rukavu", natjeralo nas je da se zapitamo koliko rezervnog dometa ima prosječno električno vozilo, i koliko ta brojka varira od modela do modela.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....