35 godina nakon smrti Felixa Wankela i deset godina nakon mirovine Mazde RX-8, Wankelov motor ponovno se vraća u osobna vozila.
Međutim, ne kao jedini pogon - Wankel će se u Mazdi MX-30 koristiti za proširenje dometa, u izvedbi e-Skyactiv R-EV.
Dodatkom Wankela, smanjuje se i baterija u MX-30, koji mutira iz čisto električnog automobila u serijski plug-in hibrid.
Zauzvrat, tu je ukupno veći domet od prijašnjih prilično podnošljivih 200 kilometara. Dok kotače pokreće isključivo električni motor, novorazvijeni Wankel pruži dodatni domet.
Model će premijerno biti predstavljen na Sajmu automobila u Bruxellesu (od 13. do 22. siječnja), a narudžbe će se moći predati u Mazdinim prodajnim salonima od 1. veljače.
Ključni dio R-EV sustava je novorazvijeni rotacijski klipni motor s jednim diskom (tip motora 8C, ukupna širina manja od 840 mm) sa zapreminom komore od 830 kubika. Ima dva bočna ulaza, maksimalnu snagu od 75 KS (55 kW) i radi s izravnim ubrizgavanjem benzina i visokim omjerom kompresije od 11,9:1. Maksimalni okretni moment je 116 Nm pri 4.000 o/min, elektromotor daje 260 Nm.
Međutim, inače tehnički identična litij-ionska baterija smanjuje se s 35,5 kWh u čisto električnom MX-30 na samo 17,8 kWh u Wankel varijanti. Time je prepolovljena. Mazda specificira električni WLTP domet od 85 kilometara i potrošnju energije od 17,5 kWh na 100 km. U spremnik stane 50 litara goriva, a R-EV bi trebao prevaliti ukupnu udaljenost od preko 600 kilometara.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....