Aston Martin navodno traži ozbiljne investitore koji su u stanju u tvrtku uložiti stotine milijuna funti kako bi se ona izvukla iz financijske krize. Takvi problemi nisu ništa novo za britanskog proizvođača supersportskih automobila. Tvrtka je do sada čak sedam puta bankrotirala, a kroz čitavu povijest je više-manje bila u financijskim problemima.
Tvrtka je zbog preživljavanja ušla u ozbiljan dug. Trenutno duguju 1,2 milijardi funti u obveznicama i bankovnim pozajmnicama, a toliko su željni svježeg kapitala da su za to spremni budućem investitoru prepustiti i mjesto u nadzornom odboru ako on uplati najmanje 200 milijuna funti.
Trenutno se navodno razmatraju dvije opcije. U igri je investicijski fond iz Saudijske Arabije s kojim je predsjednik tvrtke Lawrence Stroll povezan, te jedan američki investicijski fond. Iz Aston Martina nisu komentirali sve ove navode.
Pretpostavlja se da bi oko 200 milijuna funti bila dovoljna financijska injekcija da pokrije nastavak rada tvornice automobila ali i Aston Martin F1 momčadi.
Aston Martin je osnovan 1913. i u povijesti nisu imali dužeg perioda u kojem su bili u ozbiljnom plusu. Najstabilniji period im je bio od 1984. do 2007. kad su bili u vlasništvu Forda, no i tada su uglavnom proizvodili dugove. Prošlu godinu su završili s operativnim minusom od 74,3 milijuna funti i neto minusom od 189,3 milijuna funti.
Nakon vijesti o problemima i traženju investitora dionice Aston Martina na londonskoj burzi jako su pale. Do podneva za čak 14 posto što bi mogao biti dodatan problem za tvrtku. Trenutno imaju najnižu cijenu ikada. Kad su 2018. izašli na burzu dionica je vrijedila gotovo 11 tisuća funti, a danas joj je cijena oko 400 funti.
Aston Martin svoju perspektivu vidi u ‘Racing Green‘ strategiji prema kojoj bi kompletna ponuda bila elektrificirana do 2030. godine. Prvi plug-in hibrid bi trebao stići 2024., a za godinu kasnije su najavili i prvi potpuno električni model.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....