svi detalji

Dogodine moguće velike promjene vezane uz vozačku dozvolu, obavezni zdravstveni za sve, digitalizacija...

Trebalo bi se promijeniti trajanje valjanosti i uvesti i obvezni zdravstveni pregledi za sve. Tu su i ograničenja za vozače početnike

Vozačka dozvola

 Auto klub

Iduće godine moglo bi se promijeniti mnogo toga vezanoga uz vozačku dozvolu prihvati li Europski parlament nova pravila EU-a o vozačkim dozvolama u svrhu poboljšanja sigurnosti na cestama i prihvaćanja digitalne tranzicije. Najvažnije: trebalo bi se promijeniti trajanje valjanosti vozačke dozvole i uvesti i obvezni zdravstveni pregledi za sve.

Zastupnici Europskog parlamenta u Odboru za promet i turizam usvojili su prošli tjedan svoje stajalište o reviziji pravila EU-a o vozačkim dozvolama vrlo tijesno: s 22 glasa za, 21 protiv i dva suzdržana. Zbog više od 20 000 života izgubljenih na cestama EU-a svake godine, zastupnici Europskog parlamenta žele osigurati da nova pravila pridonesu sigurnosti na cestama.

Zastupnici Europskog parlamenta u Odboru za promet i turizam složili su se da bi vozačke dozvole trebale vrijediti najmanje 15 godina za motocikle, automobile i traktore, te pet godina za kamione i autobuse, uz neke iznimke. Također su predložili uvođenje obveznih zdravstvenih pregleda prilikom izdavanja i produljenja vozačke dozvole.

image

Mladi vozač, ilustracija

CROPIX

Prema predloženim pravilima, neiskusni vozači morali bi proći probni rok od najmanje dvije godine tijekom kojeg bi postojala određena ograničenja, poput strožih kazni i maksimalne dozvoljene količine alkohola do 0,2 promila u krvi.

Kako bi ublažili problem s nedostatkom profesionalnih vozača, zastupnici Europskog parlamenta suglasni su da se 18-godišnjacima omogući dobivanje dozvole za vožnju kamiona ili autobusa s do 16 putnika, pod uvjetom da posjeduju potvrdu o stručnoj osposobljenosti. Ako to ne učine, dobna granica se podiže na 21. Osim toga, 17-godišnjaci bi također mogli imati pravo na vozačku dozvolu za kamione ako ih prati iskusni vozač.

Zastupnici Europskog parlamenta podržavaju prijedlog prilagodbe obuke i testiranja vozača kako bi se vozači bolje pripremili za stvarne situacije u vožnji i kako bi se razvila njihova svijest o riziku, posebno za ranjive kategorije kao što su pješaci, biciklisti i korisnici e-romobila i e-bicikala. Sigurna upotreba telefona tijekom vožnje, vožnja po snijegu i skliskim uvjetima, rizici od mrtvog kuta, sustavi za pomoć vozaču, korištenje vozila u "odgovornom odnosu na okoliš" i emisije štetnih tvari također bi trebali biti dio vozačkih ispita.

image

Vožnja u gradu, ilustracija

CROPIX

Kako bi podržali jedinstveno tržište EU-a, zastupnici Europskog parlamenta zalažu se za davanje mogućnosti vozačima da dobiju digitalnu vozačku dozvolu, dostupnu na mobilnom telefonu i koja bi bila u potpunosti ekvivalentna fizičkoj vozačkoj dozvoli.

"Drago mi je što je Europski parlament sigurnost na cestama postavio kao glavni prioritet. Naš cilj je postići nultu smrtnost na cestama do 2050. i stvoriti jači sustav za zaštitu vozača početnika od nesreća", izjavila je glasnogovornica Europskog parlamenta, Francuskinja Karima Delli. O nacrtu stajališta o reviziji EU pravila o vožnji vjerojatno će glasati puna dvorana Europskog parlamenta na plenarnoj sjednici u siječnju iduće godine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. studeni 2024 07:18