S idejom kako bi doprijeli do što više kupaca na tržištu sve više proizvođača na temelju postojećih modela automobila i tehnologije kreiraju potpuno nove brendove. Jedni za bogatiju klijentelu, poput Citroena koji je stvorio luksuznu marku DS, prije toga Mercedesa koji je izašao s Maybachom ili Forda s linijom Vignale.
S druge strane Renault s brendom Alpine i Seat s Cuprom kod potpuno nove linije koketiraju sa sportom. No u Renaultu su već odavno shvatili da se zarada nalazi u jeftinijim podmarkama pa je od rumunjske Dacije stvorio vlastitu jeftiniju „robnu marku”.
Jednako tako, u Rusiji je ponovo oživio Ladu kao domaću marku za narod, sada s francuskom logistikom i podrškom.
S obzirom na to da je VW od kad je kupio Škodu, češku marku pozicionirao kao dostupniji VW, sada kako Škoda raste, stiglo je vrijeme za projekt vlastitog jeftinijeg brenda za mlađe ljude koji žele dostupan provjereni novi automobil.
Uradili su to s prepoznatljivim imenom Jetta, kako se nekoć zvala popularna limuzinska izvedba Golfa na brojnim tržištima svijeta.
Jetta je zasad marka namijenjena prvenstveno kineskom tržištu s vlastitim dizajnerskim potpisom, a da su Nijemci pogodili u sridu svjedoči brojka od 30.000 prodanih vozila u samo tri mjeseca.
S obzirom na to da u gami postoje tek dva modela uspjeh je tim veći, a riječ je o svojevrsnom VW Polo sedanu koji se dosad u kini nazivao VW Jetta, a sada Jetta VA3, dok je drugi model uzet s polica Seata (Ateca), te se pojednostavljen za rebrendiranje u Jettu sada naziva VA5.
Upravo taj SUV model koji pokreće 1,4-litreni turbo benzinac od 150 KS drži većinu prodaje ili čak 80 posto, a stoji 12.000 dolara (ili preračunato tek 88.800 kuna). Sedanska limuzina VA3 pritom stoji tek 8000 dolara ili 60.000 kuna!
„S novim brendom Jetta željeli smo premostiti jaz od tzv. „entry level” najjeftinijih ulaznih modela na tržištu automobila na kakve u Kini otpada čak trećina prodaje do volumskih modela poput VW-a” objašnjava Jürgen Stackmann, šef prodaje Volkswagena za Kinu i nastavlja - „vidjeli smo ogroman potencijal u toj niši, a da smo bili u pravu svjedoči sjajan start Jette u prva tri mjeseca prodaje.”
Inače, „entry level” segment je najčešći kod kineskih kupaca koji prvi put u životu kupuju automobil, a takvih je 80 posto. Pritom su kineski kupci prosječno čak 20 godina mlađi od europskih ili američkih (oko 30 godina) te imaju za potrošiti od 8 do 15 tisuća eura za novi automobil, pokazuju analize.
Jetta se u Kini prodaje u vlastitoj prodajnoj mreži i kroz digitalizirane izložbene salone, koji su samostalni ili integrirani u postojeće Volkswagen dilere. Do kraja godine se očekuje da će broj dilera Jette porasti na 200. Već je predstavljen i treći model – Jetta VS7 koja je zapravo pojednostavljeni Seat Tarraco, a svi modeli silaze iz pogona FAW-VW u gradu Chengdu.
Premda je riječ o marki i modelima za kinesko tržište koji se tamo i proizvode teško da će Jetta ikada doći u Europu, no u jedno smo sigurni, po takvoj cijeni i s VW tehnologijom i kod nas u Hrvatskoj bi mnogi odabrali Jettu kao svoj idući novi automobil...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....