Tri i pol godine nakon gašenja proizvodnje kultne prve generacije (uz stalne dorade i modernizacije proizvodila se od 1948.!), Land Rover Defender opet je u sedlu. Na salonu u Frankfurtu upravo je premijera nove generacije kultnog britanskog hardcore terenca bio najveći događaj, mimo gungule oko električnih automobila.
Godinama je Defender bio i zaštitni znak Camel Trophyja, jedne od najsurovijih offroad avantura na svijetu, a sada postaje izuzetno zanimljiv i izgledom, koji je dosad bio ne u drugom, nego u trećem planu. Na fenomenalan način interpretira jednostavnost Defenderova stila i detalja, prepoznatljivih u cijelom svijetu.
Foto: Jaguar Land Rover
Pravilno rezanih površina karoserije, u koje se sjajno uklapaju rješenja s modernih Land i Range Rovera i dalje odaje sliku hardcore terenca, ali isto tako lifestyle automobila zavodljivog retro štiha, čiji zgodni detalji starog modela pretočeni u nove forme kao da zovu na dugotrajno promatranje.
Upravo će nebrojene opcije personalizacije, na temelju kojih će gotovo svaki Defender imati svoj manje ili više osebujan karakter, biti kao nikad dosad jak adut. Izbor se temelji na pet osnovnih (S, SE, HSE, First Edition, X) i četiri atraktivna dodatna paketa opreme (Explorer, Adventure, Country, Urban), na koje se potom nadovezuje dodatni niz od gotovo 200 detalja, čime se pružaju neograničene mogućnosti.
Kao i dosad, Defender će imati dvije karoserijske izvedbe, naslijeđenih oznaka 90 za kraću i 110 za dužu. Kraća je dugačka 4,58 metra i vozi na platformi osovinskog razmaka 2,59 metra, a duža mjeri čak 5,02 metra i osovinski razmak joj je 3,02 metra.
Obje izvedbe (naknadno stiže najveća, oznake 130) visoke su čak 1,97 metar, a zanimljivo je da se kraća može konfigurirati sa šest sjedala (3+3), a duža sa sedam (5+2). Platforma nazvana D7X, razvijena iz postojeće modularne, najčvršća je Land Roverova platforma ovog britanskog branda ikad konstruirana (s time da je više od 90 posto platforme potpuno nove strukture), ali i najnaprednija. Predviđena je naime, i za buduće hibridne i električne verzije.
Dotad će se prodaja temeljiti na klasičnim motorima, među kojima će dizelski četverocilindraš 2.0, očekivano biti prvi izbor. Početna verzija ima 200 KS, snažnija 240 KS, a obje imaju moment od 430 Nm. Benzinci su četverocilindraš 2.0 sa 300 KS i 400 Nm i šesterocilindarski 3.0 sa 400 KS i 550 Nm, s time da potonji ima mildhibridnu tehnologiju.
Ručnog mjenjača više nema, sve odrađuje automatika s osam brzina, s ručicom smještenom povišeno i nadohvat ruke, na središnjoj konzoli. Na terenu naravno, neće biti kompromisa. Uz standardni 4x4 pogon, reduktor u dvije razine djelovanja, blokade diferencijala i napredne sustave pomoći i stabilnosti na usponima, strminama i ekstremnim bočnim nagibima u opremu ulaze i sustav Terrain Response za elektroničku prilagodbu rada pogona i podvozja za pet različitih podloga, zračni ovjes, tri razine osjetljivosti papučice gasa i mjenjača, a tu je i kamera koja prikazuje podlogu ispred i pored kotača te ispod motornog prostora.
UKRATKO Na terenu divokoza, baš kao stari model: ima prilazni kut 38 stupnjeva, odlazni 40, podnica je udaljena od tla 29 centimetara, prijelazni 31, vozi kroz vodu duboku 90 centimetara, ima dvostruki reduktor… U testnoj fazi prošao je dva milijuna kilometara u svim mogućim ekstremnim vremenskim i terenskim uvjetima i morao zadovoljiti više od nevjerojatnih 60 tisuća testnih kriterija, sve do najmanje sitnice |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....