Prije 30 godina Ducati se na sajmu u Kolnu pojavio s nekonvencionalnim motociklom. Bio je to prvi Ducati Monster, model koji je iznjedrio ideju sportskog motocikla bez puno ukrasa i oklopa, ali dovoljno snažnog i sposobnog da zavede na prvi pogled.
Bio je prepoznatljiv po oblom prednjem svjetlu, ali i mehanici vidljivoj do detalja - uključujući i dvocilindarsko srce obješeno o rešetkasti okvir od čeličnih cijevi. Upravo je cjevasti okvir postao jedan od karakterističnih elemenata, ali i razlog zbog kojeg je posljednja generacija Monstera dočekana na nož. - Monster bez rešetke nije Monster, komentirali su poklonici izdani odlukama tvrtke koja je u izradi okvira posegnula za aluminijskim legurama.
Duhove je malo primirila činjenica da se novi Monster vozi bolje, pa ga bez previše straha mogu zajahati i oni s manje iskustva. Novi korak u pomirbi s poklonicima tradicije ekipa iz Borgo Panigale povukla je sredinom rujna predstavivši Monster SP, ultrasportsku verziju svog kultnog nakeda koja se ističe visokotehnološkim sadržajem.
Novi top model iz serije Monster razvijen je na temelju posljednje generacije i koristi isti dvocilindarski motor Testastretta 11°. L-twin s dezmodromskom distribucijom i 111 KS, ali u novim izdanju je opremljen spektakularnim prigušivačima s potpisom Termignonija.
Ključni iskorak donosi ciklistika na kojoj je vilica Öhlins NIX30, potpuno podesiva i 0,6 kg lakša od klasične. Straga je Öhlinsov mono, a veći hod povećava kut nagiba. Istodobno, smanjeni prijenosi opterećenja zbog sportske kalibracije u usporedbi sa standardnom verzijom poboljšavaju dinamičke kvalitete Monstera SP.
Elektronika je temeljito revidirana, ali i obogaćena dodatnim programom vožnje za kišu. Sustav kočenja unaprijeđen je čeljustima Brembo Stylema i lakšim aluminijskim prirubnicama diskova.
Litij-ionska baterija donosi dodatnu uštedu na težini, oko 2 kg u usporedbi sa standardnim modelom unatoč novim elementima poput amortizera upravljača i minijaturnog vjetrobrana. Dio opreme su i gume Pirelli Diablo Rosso IV, a sportsku prirodu naglašavaju grafike inspirirane tvorničkim Ducatijima iz Moto GP prvenstva.
Ukratko
Uz spektakularne dvostruke prigušivače Termignoni, SP ima i snažnije kočnice Brembo Stylema
Ispod minijaturnog, ali elegantnog vjetrobrana kriju se zaslon s instrumentima na kojem je vozaču ponuđen izbornika program vožnje obogaćen modom za sigurniju vožnju u kišnim uvjetima
Ducati je olakšao novu perjanicu dvosmjernom kliznom spojkom, od koje se očekuje da radi u savršenom skladu s već provjerenim mjenjačem Quick Shift
Sofisticirani Öhlinsov ovjes nudi više mogućnosti podešavanja i 10 mm veći hod amortizera što u konačnici unaprjeđuje ciklistiku Monstera za još snažnije nagibe kroz zavoje
Motor i okvir identični su standardnom Monsteru i Testastretta 11° pruža identične performanse, ali elektroničko upravljanje je ažurirano kako bi pratilo novu ciklistiku
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....