Novu Opel Mokku, svojevrsni crossoverski hit diljem zemalja Europe, upoznali smo i mi još u listopadu prošle godine na spektakularnom predstavljanju u City Plazi u Zagrebu, kad je obilježen start prodaje kao i objavljena početna cijena od 135.000 kuna za početni model.
Tada smo mogli čuti od ljudi iz Opela kako je "Nova Opel Mokka automobil stvoren da pobudi osjećaje i pokaže kako će izgledati budućnost marke, koja osim novog Vizor lica ima i redizajnirani Opelov znak s munjom "Opel Blitz."
Međutim sve do danas nismo imali prilike isprobati automobil povodom početka prodaje, ali sada je stigao, pa iz Rovinja donosimo naše prve dojmove za volanom.
Za razliku od postojećeg modela Crosslanda iz iste klase B-segmenta kompaktnih crossovera Mokka je više šminkerski model s karakterom čemu ne pridonosi samo nova "kućna" Vizor maska hladnjaka koja će biti "trade mark" svih budućih modela već i skladna karoserija odličnih proporcija sa sportskom notom.
Novo lice koje u Opelu nazivaju Vizor, prva je uočljivi korak raskida s prošlošću koju donosi nova Mokka. Prednja maska načinjena od jednog solidnog komada sjajne crne plastike, nosi poveći zaštitni znak, nema otvora i identična je za verzije s termičkim i električnim motorima. Otvori za usis zraka za hlađenje postavljeni su niže u odbojniku koji je na rubovima zarezan s dva velika okomita otvora koji stvaraju zračne zavjese za poboljšanje aerodinamike na razini kotača, a posljedično i manju potrošnju goriva.
Mokka djeluje snažno, gotovo mišićavo, ali dizajneri su uspjeli stvoriti čistu i minimalističku liniju. U novom izdanju dostupan samo s pogonom na prednje kotače, maleni crossover označava liniju razgraničenja između onoga što je u Opelu bilo i onoga što dolazi. Prekretnica prvenstveno u dizajnu koji će sljedećih nekoliko godina obilježiti sve nove modele.
Snažne promjene u vanjskom izgledu prati i promjena paradigme u unutrašnjosti. Sjedeći za upravljačem stječe se osjećaj uranjanja u dva digitalna zaslona koji nisu zakrivljeni, tek su oba lagano orijentirana prema vozaču. Grafika prikaza je jednostavna, bez posebnih efekata, ali preglednost i dobra informiranost su zajamčeni.
Head-up zaslon nije dostupan ni među opcijama, ali zahvaljujući solidnom broju mogućnosti konfiguriranja instrumenata, svi glavni parametri automobila mogu se lako nadzirati. Sjedala su iznimno udobna i dobro profilirana što je postao Opelov forte posljednjih godina. Položaj za upravljačem je povišen i pruža toliko cijenjeni osjećaj dominacije i smirenosti prvenstveno zahvaljujući širokim prilagodbama volana i sjedala.
Za prve kilometre sjeli smo u benzinskim motorom pogonjenu verziju opremljenu GS Line paketom opreme koji brojnim crvenim detaljima na karoseriji i u unutrašnjosti otkriva brojne mogućnosti dotjerivanja izgleda prema osobnom ukusu kupca. Minimalan broj prekidača na središnjem tunelu s uzdužnom polugicom za upravljanje mjenjačem, uz pojednostavljen dizajn i ugodan osjećaj pod rukama pružaju osjećaj kvalitete.
Razlog ne leži toliko u ekskluzivnosti materijala, koliko u preciznosti završne obrade. Vrline benzinskog 1.2 motora s tri cilindra i turbo punjačem u izdanju sa 130 konja (dostupna je i verzija sa 100 KS) već su opjevane i na cestama u okolici Rovinja pažnju smo posvetili drugim elementima poput ovjesa, zvučne izolacije i upravljača. Mokka nije spužvasta ni mekana, na CMP platformi Nijemci su složili kruću i lakšu karoseriju (ukupna masa smanjena ja za 120 kg), a ovjes podesili kako bi pružio zavidnu razinu stabilnosti i upravljivosti.
Moć filtriranja amortizera posebno je izražena straga što je često bolna točka na kompaktnim automobilima, a zavidnom razinom zvučne izolacije upotpunjuje osjećaj komfora. Upravljač je uglađen, zadovoljavajuće precizan, a dodatni razlog za lakoću upravljanja i vožnje donosi automatski mjenjač s osam stupnjeva i klasičnim pretvaračem zakretnog momenta za praktički neprimjetno prebacivanje i izbor uvijek pravog stupnja.
U ponudi je i dizelski 1.5 (110 KS), a mi smo isprobali i električnu izvedbu (136 KS) koja se oslanja na baterije od 50 kWh smještene u podnicu. Prema WLTP standardu maksimalni doseg je 324 kilometara, a ubrzanje do 100 km/h neznatno je brže u odnosu na snažniju benzinsku verziju (9 s). Poput ostalih i električni nudi odabir između tri načina vožnje: Eco, Normal i Sport, a baterije se mogu puniti snagom od 100 kW što omogućuje vraćanje 80 posto autonomije u samo 30 minuta.
Ukratko
U segmentu kompaktnih crossovera Opel već ima predstavnika, ali dok Crossland igra na prostranost i praktičnost, Mokka cilja na stilski i sadržajno zahtjevniju publiku
Dugi crni poklopac motora s uzdužnim pregibima podsjetnik je na Mantu s početka 70-ih, model koji je postao dio popularne kulture i izvan Njemačke
Jednostavne, čiste i oštre linije protežu u jednakoj mjeri i stražnjim dijelom koji ne djeluje banalno. Zasluga je to i rasporeda specifičnih svjetlosnih elemenata, ali i naglašenog stražnjeg krovnog spojlera
Kod verzija s termičkim motorima prtljažnik ima volumen 350 l, a obaranjem stražnjih naslona raste na 1105. Kod električne verzije tek neznatno je manji (310/1060 l)
Nečujnost električnog motora nemoguće je nadmašiti, ali odlična zvučna izolacija primjetna je i kod 1.2 turbobenzinca. Tek iznad 3500 javlja se tipični zvuk tri cilindra
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....