Jedan od najpoznatijih Hrvata u svijetu automobila, Šef dizajna BMW-a Domagoj Đukec sanjao je o tome da postane dizajner automobila još od 13. godine, a tada vjerojatno nije ni sanjao koliko će prašine jednoga dana podići njegov izričaj, kao što je to slučaj s BMW-om serije 4.
Radi se o najvećem dizajnerskom zaokretu ove kompanije u posljednjih 15-ak godina, a najveća promjena vidljiva je na ekspresivnom i karakterističnom prednjem kraju.
Od trenutka kada je lansirana, nova je Serija 4 postala predmetom žestokih kritika i iako BMW nastavlja braniti svoj trenutni dizajnerski jezik, mnogi stručnjaci vjeruju da je BMW ušao u nesretnu novu eru dizajna, sličnu nekadašnjem dizajneru notornom Chrisu Bangleu.
Podsjetimo, prije 20-ak godina kontroverzni Amerikanac na poziciji šefa dizajna BMW-a svim je modelima u gami dao svoj specifičan pečat, koji se danas, međutim, smatra genijalnim, ali u početku nije bilo tako. Prema Đukecu u vezi modela Serije 4 sve je previše napuhano jer proporcije "štimaju". Što to znači?
"U mojim očima Coupé serije 4 doista nije toliko radikalan kako to čine mediji", rekao je Đukec u intervjuu za Esquire. “To je jedan vrlo elegantan automobil s vrlo dobrim proporcijama. Jedino što bi se moglo smatrati nekonvencionalnim jest naglašena vertikalna rešetka hladnjaka".
“Na neki se način zapitam, kako su ljudi toliko površni da prosuđuju o jednom detalju. To je kao da sudite čovjeka o jednom - velikom nosu, dugim nogama, velikoj glavi. Kuharu isto ne biste rekli: ‘Dobro, ovaj jelovnik s tri slijeda je sjajan, ali koji je vaš omiljeni sastojak?’ Sol je samo sol; rajčica je samo rajčica. Stvarno je važan sastav svih sastojaka - dodao je.
Đukec je za Esquire rekao da inspiraciju crpi od dizajnera nekih od najmodernijih svjetskih modnih marki, povlačeći paralele prema dizajneru Karlu Lagerfeldu iz Chanela koji je svojim smjelim dizajnom uspio promijeniti percepciju brenda.
"Uvijek sam se divio Karlu Lagerfeldu zbog onoga što je radio u Chanelu, ali i zbog njegovog stava", objasnio je Đukec. “Nije ga bilo briga što ljudi misle. Jer istina je da, ako želite stvoriti nešto što je zaista odvažno ili smjelo, ljudi će slijediti ako budete dovoljno samopouzdani da znate što marka zaslužuje."
Prema Đukecu, dizajn "nije otprilike lijep ili ružan", jer je izgled potpuno subjektivan. Umjesto da se prilagodi individualnim ukusima kupaca, on vjeruje da se radi o "procjenjivanju onoga što kupac zapravo želi ili onoga što bi mogao poželjeti u budućnosti."
Kako bilo, već dugo vremena dizajn nekog automobila nije toliku privukao pažnju i polarizirao javnost na one koji ga mrze i one koji ga obožavaju. Ili vam je predivan, ili najružniji ikad, ali cilj je postignut: BMW je definitivno u središtu pažnje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....