FOTO, VIDEO

EKSKLUZIVNO IZ MLADE BOLESLAV: Evo kako izgleda nova Škoda Kamiq, najmanji češki SUV koji kod nas stiže u studenom!

 
 Škoda

Ulaz u tehnološki centar Škode vodi kroz vilu koja datira iz vremena kada su Václav Laurin i Václav Klemente u Mladoj Boleslavi osnovali kompaniju koja ove godine slavi 124 godina postojanja. Već na prvom koraku ostali smo bez mobitela, fotoaparata, kompjutera i svega što bi moglo stvoriti fotografiju, ali zauzvrat dobili sliku bliske budućnosti Škoda koja se odražava i kroz novi model nazvan Kamiq koji će široj javnosti biti predstavljen u Ženevi.

Škoda

U ulozi domaćina prezentacije našao se Bernhard Maier. Prvi čovjek Škode osvrnuo se na još jednu rekordnu godinu, ali i zacrtane planove koji podrazumijevaju 30 novih modela, od čega 10 električnih, s kojima u Mladoj Boleslavi do 2025. žele dosegnuti godišnju proizvodnju od 2 milijuna primjeraka. Dio tog obimnog programa čini i početkom prosinca predstavljeni model Scala, ali činjenica da je svaki treći automobil Škode koji je tijekom prošle godine pronašao put do kupca bio SUV, dovoljno govori kolika su očekivanja vezana uz Kamiq koji se na tržištu očekuje koncem godine.

Foto: Škoda

Unatoč istovjetnoj platformi (Mqb A0 koju koriste i ostali kompakti VW grupe), identičnom uređenju unutrašnjosti, ali i istovjetnim pogonskim motorima, treći, ujedno i najmanji češki SUV nije tek klon Scale s povišenom podnicom. Za početak Kamiq je 11 cm kraći (424) od Scale, dok je razlika u međuosovinskom razmak jedva primjetnih par milimetara u korist Kamiqa (265). Dimenzije koje ga pozicioniraju u bok Volkswagena T-Roc (423), ali i dovoljno daleko od Škode Karoq (438). U pitanju su modeli koji koriste Mqb platformu, dok se Kamiq oslanja na jednostavniju verziju što je samo potvrda da nije predviđena opcija s pogonom na četiri kotača.

Škoda

Za dodatni bijeg od Karoqa, ali i stvaranje izgleda koji će jasno održavati pripadnost, pobrinuli su se dizajneri. Ekipa koju predvodi Christian Strube kojem je kompaktni SUV ujedno i prvi kompletan projekt kojeg se prihvatio po dolasku u Škodu, lice Kamiqa obilježila je širokim otvorom u podnožju odbojnika, te dvostrukim svjetlosnim elementima sprijeda. Atraktivno rješenje koji se protežu kroz sve verzije i pakete opreme, u gornjem dijelu sastoji se od niza led dioda, koji inače služi kao dnevno svjetlo, ali se po potrebi pretvaraju u dinamične žmigavce. Igra led svjetlima ponavlja se i straga gdje dio žmigavaca postaje svjetla za vožnju unatrag.

Naš novinar Marijan Projić upoznaje se sa svim detaljima nove Škode Kamiq
Naš novinar Marijan Projić upoznaje se sa svim detaljima nove Škode Kamiq

Poput Scale i Kamiq je ostao bez zaštitnog znaka straga, a zamijenio ga je impozantni natpis Škoda praćen snažnim prijelomom linije stražnjih petih vrata kojeg prate i stražnja svjetla u stilu Audije ili Volva.

Forme su standardne, ali sa 147 cm visine (10 niže od T-Roca) Kamiq djeluje elegantnije i ulazi u novi podsegment nazvan city SUV. Za dodatnu dinamiku zaslužne su naglašene linije i pregibi naslijeđeni od koncepta Vision X. Nije slučajan ni izostanak zaštitnih lukova blatobrana i pragova, no, to je detalj koji možemo očekivati s varijantom Scout koja će se s vremenom pojaviti.

Škoda

Krovna linija Kamiqa je 6 cm viša u odnosu na Scalu, a pozicija za upravljačem za 4 cm. No, unutrašnjost je stilom i opremljenošću gotovo identična. U najboljem izdanju to podrazumijeva virtualni kokpit, te multimedijalni sustav s 9,2 inčnim zaslonom osjetljivim na dodir.

Škoda

Sve je popraćeno brojnim sigurnosnim sustavima koji uključuju prilagodljivi tempomat, kontrolu vozne trake i slijepog kuta, ali i sustav komunikacije s ostalim vozilima u prometu opremom koja nadilazi okvire segmenta poput električnog otvaranja i zatvaranja prtljažnika, a nisu izostali ni uobičajeni funkcionalni detalji i oprema specifični za Škodu (kišobran, zaštita ruba vratiju, kukice u prtljažniku…). Ono što Kamiq nudi bez obzira na verziju ili paket opreme je obilje prostora. Putnici sprijeda i straga u visinu imaju više od metra, a straga je osigurano 7,3 cm prostor za koljena, dok je obujam prtljažnika 400 l koji se obaranjem stražnjih naslona povećava na 1395.

Škoda

Ponuda motora poklapa se s onom koja se najavljuje za Scalu. U igri je trocilindrični 1.0 TSI s 95 konja kojeg prati ručni mjenjače s 5 stupnjeva prijenosa, a slijedi ga njegova snažnije izvedba sa 115 KS, te 1.5 TSI sa 150 KS opremljen Act sustavom za selektivno deaktiviranje 2 cilindara. U oba slučaja standardni ručni mjenjač sa 6 stupnjeva može zamijeniti DSG automatik sa 7, a ista opcija ponuđena je i s turbo dizelskim 1.6 (115 KS) motorom.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
09. studeni 2024 19:21