Dosad je diljem svijeta na 49 tržišta prodano više od 300 tisuća električnog modela Leaf koji su na struju odradili već 3,5 milijardi kilometara. Nissan se s novim Leafom koji je jutros pompozno predstavio u halama tokijskog kongresnog centra Makuhari pred više stotina novinara iz cijelog svijeta želi postaviti kao lider na EV tržištu, a novi je model pritom više od tek standardnog nasljednika najprodavanijeg električnog automobila na svijetu. Značajan je to model za Nissan, ali je značajan i domet od 400 kilometara prema japanskom JC08 ciklusu (378 prema europskom NEDC cikusu) za kupce kojima bi prema procjenama ljudi iz Nissan na utičnicu trebali tek jednom tjedno, ako automobil koristi prosječno.
Daniele Schillaci šef globalne prodaje i marketinga Nissana prilikom predstavljanja, zanimljivo, Teslu 3 uopće nije označio kao konkurenta, već je jednostavno izjavio kako je novi Nissan Leaf po svim karakteristikama pravi auto, na pravi pogon u pravo vrijeme jer je riječ o trenutno najnaprednijem serijskom električnom vozilu koje spaja revolucionarne električne inovacije i tehnologiju ProPILOT koja omogućuje sigurniju i udobniju vožnju dok tehnologija E-Pedal pridonosi uglađenijem ubrzanju i kočenju pa jedan EV nije nikad bilo ljepše voziti. Sve to uz doseg od 400 km Leafa ponovo gura u vrh među električarima i u fokus kupaca takvih automobila kakvi će se bez sumnje sve više birati kao osobni automobil.
Foto: Zvonimir Jurčić, Nissan
Novi je Leaf pritom bogato opremljen domišljatom tehnologijom te Nissanov prvi automobil za europsko tržište koji će prihvatiti rane stadije autonomne vožnje prepun revolucionarnih inovacija, kao što je spomenuti e-Pedal. Hiroto Saikawa, predsjednik i glavni direktor Nissana izjavio je: „Nissan Leaf pokretač je Nissanove strategije inteligentne mobilnosti, temelja Nissanova poslovanja u nadolazećim godinama. Novi Nissan LEAF povećanim dometom u kombinaciji s novom generacijom naprednih sustava za pomoć u vožnji, kao što su ProPILOT i pojednostavnjeno upravljanje papučicom e-Pedal, povećava Nissanovu prednost u području električnih vozila i pomaže širenju popularnosti električnih vozila na globalnoj razini. On je temelj nadolazećih Nissanovih modela. „Inteligentna mobilnost Nissanova je strategija kojom nastoji promijeniti budućnost vožnje i povećati ulogu dosadašnju automobila kao običnog prijevoznog sredstva. Nissanova inteligentna mobilnost definira način na koji vozimo automobile, što ih pokreće te njihovu ulogu u društvu. Što se tiče izgleda, vanjski dizajn uživo djeluje vrlo skladno s pogođenim proporcijama jednog kompaktnog automobila za koji na prvu ni ne bismo mogli kazati kako je riječ o EV vozilu jer je tehnološki pristup prisutan tek minimalno.
Podsjetimo se: dizajn je nadahnut konceptnim automobilom IDS, prvi put prikazanim na Tokijskom salonu automobila 2015. Tako prednji kraj krasi Nissanova prepoznatljiva prednja maska koja ističe njegovu povezanost s drugim Nissanovim modelima ali se od njih ističe plavom bojom maske, novim jedinstvenim obilježjem Nissanovih električnih vozila. „Lebdeći krov“ pritom mu daje na stilu jer ostavlja dojam pokreta. Potpuno nova unutrašnjost odlikuje promišljenim i pomalo konzervativnim izgledom, a to je postignuto kvalitetnijim materijalima i boljom završnom obradom pa je tako i boravak u unutrašnjosti u skladu s profinjenim osjećajem u vožnji. Vozačima i putnicima već će se na prvi pogled svidjeti šavovi sjedala, armaturne ploče i upravljača u ekskluzivnoj plavoj boji te 7-inčni zaslon u boji novog dizajna.
Prikaz podataka na zaslonu potpuno je nov kako bi se olakšala uporaba sustava kao što su Safety Shield, provjeravanje napunjenosti, prikaz potrošnje energije te podaci audiosustava i navigacijskog sustava. U nekim zemljama, multimedijski sustav inačica opremljenih navigacijskim sustavom kompatibilan je s funkcijama Apple CarPlay i Android Auto. Prodaja novog Nissana Leaf u Europi počinje u siječnju 2018., dok se u Hrvatskoj početak prodaje očekuje u ožujku 2018. Po zasad nepoznatim cijenama, isto kao što nije poznato hoće li dogodine biti poticala za kupnju Električnih automobila.
Tehnološke značajke
Vrijeme punjenja (normalno punjenje) 16 sati (3 kW), 8 sati (6 kW)
Vrijeme punjenja do 80 posto kapaciteta (brzo punjenje) 40 minuta
Najveća brzina 144 km/h
Tehnologija ProPiLOT, koja je još u ranoj fazi razvoja, napredni potpuno električni pogon i jedinstvena sposobnost povezivanja s objektima u koje je priključen i mogućnost njihovog punjenja Nissan LEAF čine utjelovljenjem Nissanove strategije inteligentne mobilnosti.
Nissan Intelligent Power: e-pogon
Okosnica programa Nissan Intelligent Power u novom Nissanu LEAF njegov je e-pogon koji se odlikuje većom učinkovitošću, okretnim momentom i snagom, što rezultira dinamičnijim performansama. Novi pogon upotpunjen je naprednom litij-ionskom baterijom koja razvija više snage i ima veći kapacitet za pohranu energije. 100 km/h sada traje samo 7,9 sekundi. Domet novog Nissana LEAF s jednim punjenjem povećan je na 378 km prema Novom europskom voznom ciklusu. Za one koji svojim Nissanom LEAF žele ići još dalje, Nissan će 2018. ponuditi i snažniju inačicu većeg kapaciteta pohrane energije. Ta će inačica omogućiti još veći domet, što će kupcima ponuditi više izbora s obzirom na njihove potrebe.
Nissan Intelligent Driving: tehnologija osmišljena za više užitka u vožnji, veću sigurnost i manje stresa
Novi Nissan LEAF opremljen je trima novim inteligentnim tehnologijama za pomoć u vožnji. Prva od njih napredni je sustav za pomoć u vožnji ProPILOT. Taj se sustav upotrebljava za vožnju jednim voznim trakom na autocestama i vožnju čini jednostavnijom, opuštenijom i manje stresnom.
Druga tehnologija, ProPILOT Park, promijenit će način na koji kupci doživljavaju parkiranje. Taj sustav okreće upravljač, ubrzava, koči i mijenja stupanj prijenosa kako bi samostalno uveo automobil u parkirno mjesto. Zato svi vozači mogu uživati u potpuno bezbrižnom i preciznijem parkiranju.
Treći sustav, e-Pedal, revolucionarna je tehnologija koja mijenja način na koji vozimo. Ona vozačima omogućuje pokretanje vozila, ubrzanje, usporavanje i zaustavljanje jednostavnim prilagođavanjem pritiska na papučicu gasa. Kad vozač ne pritišće papučicu gasa, sustav automatski primjenjuje regenerativno kočenje trenjem i tako postupno potpuno zaustavlja automobil. Automobil će stajati na mjestu čak i na strmim uzbrdicama sve dok vozač ne pritisne papučicu ponovo. Odziv e-papučice na otvorenoj cesti vozaču nudi veći užitak. U slučaju naglog kočenja još je uvijek nužna upotreba konvencionalne kočnice.
Nissan Intelligent Integration: povezivanje energije iz baterije s infrastrukturom
Nissanova revolucionarna vizija potencijala električnih vozila ne zaustavlja se na pokretanju novog Nissana Leaf. Njegove baterije mogu se iskoristiti i kao pokretni uređaji za pohranu energije.
Tehnologija spajanja vozila s mrežom (engl. Vehicle-to-Grid, V2G) dvosmjernim punjenjem omogućuje potpunu integraciju vozila s električnom mrežom. Povećava sposobnost upravljanja neprogramiranim protokom obnovljive energije, što omogućuje još širu integraciju obnovljivih izvora energije i čini ih još pristupačnijima. Sustav vlasnicima Nissanovih električnih vozila omogućuje povezivanje s električnom mrežom na način koji ih čini aktivnim dijelom električne mreže i tako im pruža dodatni izvor prihoda. Kad postane dostupnija, tehnologija V2G bit će prava revolucija za vlasnike Nissanovih električnih vozila, koji će postati aktivni sudionici na tržištu električnom energijom.
XStorage sustav je za pohranu energije, koristi se bogatim iskustvom predvodnika industrije kako bi potrošnju energije u domaćinstvu učinio učinkovitijom i održivijom. xStorage Home pohranjuje energiju u onom dijelu dana kad je to najisplativije i pritom kontrolira kako se i kada ta energija iskorištava, što korisnicima štedi novac i poboljšava cijeli energetski sustav. Oprema i softver za upravljanje i pohranu energije potrebne kućanstvu besprijekorno su objedinjeni u jednoj jedinici. xStorage Home pruža usluge električne mreže tako što omogućuje punjenje iz mreže ili pražnjenje u mrežu kako bi povećao prilagodljivost potrebnu za širu uporabu obnovljive energije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....