Kad smo pred koju godinu čuli vijest o tome da je u Juke, iz nekoga ne baš pretjerano smislenog razloga, naguran motor iz Nissana GT-R i sve skupa poslano na cestu, nismo se previše uzbuđivali. Jer, zvučalo je toliko blesavo da se činilo da od svega neće biti ništa. Ili, da će to, u najboljem slučaju, biti tek još jedan napuhani i brzo zaboravljen sajamski koncept.
No, dogodilo se nešto posve drugo... Osebujan mini SUV dobio je 545 KS i modni izričaj Dartha Vadera, a svijet je reagirao tako dobro da su u Nissanu bili primorani sklopiti još nekoliko komada i rasprodati ih za veliki novac. Ali, koliko god se takav potez činio suludim, tek je ono što je uslijedilo bilo izvan svake pameti.
U Nissanu su, naime, zaključili da bi cijelu stvar trebalo ponoviti, ali i pojačati, ovoga puta s motorom 3.8 V6 sa 600 KS iz GT-R Nisma. A kad je teorija toliko bolesna, kakva li je tek praksa? Ovoga puta isprobali smo iz prve ruke...
Našem iskusnom test vozaču nije bilo svejedno sjesti za upravljač monstruoznog Jukea, no hrabro se uhvatio u koštac s golemom snagom
Nakon dva leta i još stotinjak kilometara na pisti Megève u Savojskim Alpama, dočekao nas je čudovišni Juke. S novim izgledom, u mat crnoj boji i još naglašenijim karbonskim branicima, spojlerima i difuzorom djeluje još opakije od prethodnika. Zavlačenje na vozačko mjesto kroz kavez, i to s kacigom na glavi, traži malo gimnastike, a kad se tamo konačno uvuče, vozač mora pričekati vanjsku pomoć u vezivanju pojasa u četiri točke.
Na suvozačkom sjedalu već jedan od Nissanovih inženjera, koji prate vožnju i redovito provjeravaju stanje pod haubom. Njegov palac gore poručuje - idemo! S pritiskom na gas Juke se ispaljuje iz mjesta, iza sebe u tragu guma ostavlja svu teoriju i sva očekivanja na temelju iskustva i tehničkih podataka. Ubrzanje je brutalno, među najsnažnijima koje smo ikad iskusili. S tim da se ovo zbiva u Jukeu, dakle bar pola metra više no u kakvoj normalnoj jurilici! Tri sekunde i auto je već na stotki i silovito grabi dalje, a dok mu se vidno polje sužava kao u kakvom edukativnom crtiću vozač ima osjećaj da su mu misli ostale stajati na startnoj poziciji i da im je R nepovratno utekao.
Zvučna kulisa podjednako je spektakularna i na punom gasu, kada urla punom snagom, i na šaltanju naniže, kad iz ispuha praska, bljuje i ispaljuje zvukove od kojih bi se normalni ljudi u svakodnevnom prometu sklanjali što dalje. No, ovdje ništa nije normalno… U zavoj R ulazi nekom svojom filozofijom, ne podsjećajući zapravo ni na jednog od svojih donora, ma ni na jedan auto uopće. Naginjanja nema, a pogon na sve kotače kao da stalno vuče neke svoje nevidljive konce: s dobro pogođenom putanjom istodobno će vas i gurnuti i povući iz zavoja. Kočnice grizu snažno, no na velikim brzinama mogle bi biti i snažnije, a upravljač je nešto lakši od očekivanja, ali itekako precizan...
Nakon svega, vraćamo se na startni položaj hladeći kočnice. One izgubljene misli, vjerovali ili ne, i dalje su bile tamo, i vratile su se u glavu u onom trenu kad smo izašli iz vozačkog sjedala. Juke R je, zapravo, teško nazvati autom, čak ni trkaćim, a kamoli cestovnim. Tko se s njime uhvati u koštac nespreman, treba računati s tim da će ga ovaj ugristi za gušu, zarežati i odmah ispljunuti. No, ako mislite da mu možete uzvratiti istom mjerom, pripremite pola milijuna eura, koliko se navodno treba iskeširati za jedan takav primjerak. I povucite sve moguće veze, jer će ih biti proizvedeno samo desetak. Mi smo vozili jedan od četiri postojeća…
DOJMOVI
Pista na čak 1500 metara nadmorske visine u Savojskim Alpama široka je 18, a dugačka 434 metra, no na punom gasu Juke R ju obilazi u tren oka. Kako li tek juri cestom...
Čudesno je vidjeti 3.8 V6 tamo gdje obično stoje motori tri puta manje zapremnine. Ovaj nosi potpis Izumija Shioye, jednog samo od četvorice takumija, majstora koji ručno izrađuju motore za GT-R
Pogled na dimenzije guma od gume 285/35 ZR20 izaziva strahopoštovanje u istoj mjeri kao i ostatak paketa. Kokpit je sličan onome u bilo kojem drugom Jukeu, ali se u njega treba zavući kroz sigurnosni kavez. Sjedala su školjke, pojas se veže u četiri točke, a alcantarom presvučeni upravljač jedanak je onome u GT-R Nismu
Baš kao i instrumentna ploča s glavnim pokazivačima, gamerski zaslon na središnjoj konzoli preuzet je je iz GT-R Nisma
Zvučna kulisa je podjednako spektakularna i na punom gasu, kada urla punom snagom, i na šaltanju naniže, kad iz ispuha praska i bljuje poput ranjene zvijeri, A pritiskom na gas Juke se ispaljuje iz mjesta, ostavljajući u tragu guma svu teoriju i očekivanja stvorena na dosadašnjih iskustava i papirnih tehničkim podataka
R 2.0 3.8 V6 biturbo
TEHNIČKI PODACI
Motor 3.8 V6 biturbo
Obujam 3799 ccm
Snaga 441 kW/600 KS pri 6800/min
Moment 652 Nm pri 3600-5600/min
Pogon na sva četiri kotača
Mjenjač automatski, 6 stupnjeva
Dimenzije nepoznato
Sjedala 2
Gume 285/35 ZR20
Masa 1800 kg
0-100 km/h 3 sekunde
Brzina 270 km/h
Potrošnja nepoznato
Cijena oko 500.000 eura
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....