Obećanje sintetičkih goriva ili e-goriva, kako ih mnogi nazivaju, moglo bi predstavljati spas za voljeni benzinski motor. Zahvaljujući svojoj ugljičnoj neutralnosti, ova goriva rade jednako čisto kao EV dok nama entuzijastima omogućuju da iskoristimo sve prednosti karakternih vozila s motorom s unutarnjim izgaranjem koja toliko obožavamo.
I kao što izvješćuje Automotive News, proizvođači automobila počinju uviđati korist od e-goriva ne samo iz perspektive entuzijasta, već i iz praktične perspektive. Jedan od najvećih faktora koji koči električna vozila na baterije je njihova težina, koja može biti stotinama kilograma veća od usporedivog auta s unutarnjim izgaranjem.
Još jedan problem s električnim vozilima koji e-goriva pokušavaju riješiti je velika fluktuacija dometa. Unatoč svim naporima nekih tvrtki da povećaju domet svojih električnih vozila, taj domet još uvijek prilično varira ovisno o uvjetima kao što su temperatura i vučna opterećenja, mnogo više nego kod vozila s unutarnjim izgaranjem.
Te su se tvrtke počele boriti protiv toga bržim punjenjem, ali čak i vozilima s najbržim punjenjem još uvijek treba više od 20 minuta da pređu s 0 na 80 posto kapaciteta. Usporedite to s e-gorivima, i taj broj pada na samo oko 2 minute. To ne znači da tehnologija električnih vozila ne čini neke ozbiljno impresivne korake, ali postoje inherentne prednosti e-goriva koje je teško nadmašiti.
Dodajući tomu, jedna od njihovih najvećih prednosti jest da zahtijevaju malo ili nikakve izmjene na automobilu koji ih pokreće, što znači da nema dodatnih troškova osim samog goriva. "To može biti zamjena koja bi zahtijevala vrlo malo promjena, možda samo malu promjenu kalibracije", rekao je Greg Davis, profesor strojarstva na Sveučilištu Kettering, za Automotive News. "Ne predviđam nikakve promjene u sustavu ispušnih plinova ili katalizatoru".
Međutim, unatoč jednostavnosti korištenja e-goriva, njihova proizvodnja nije tako jednostavna. Budući da su zamišljeni kao ugljično neutralni, proces proizvodnje mora ukloniti onoliko ugljičnog dioksida iz atmosfere koliko se proizvodi izgaranjem samih goriva. Da bi se dobilo gorivo, CO2 se uklanja iz zraka, zatim se spaja s vodikom dobivenim hidrolizom.
Ovaj proces zahtijeva velike količine vode, a posljedično i velike količine električne energije za njezino razdvajanje na vodikove i kisikove sastojke. A budući da sve to mora biti ugljično neutralno, ta električna energija mora dolaziti iz obnovljivih izvora kao što su solarna energija ili vjetroturbine. Iz tog je razloga trošak galona e-goriva višestruko skuplji od troška tradicionalnog benzina.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....