Električni automobili, koji se često prodaju s naglaskom na manje operativne troškove u usporedbi s konvencionalnim vozilima, u prva tri mjeseca vlasništva zapravo koštaju duplo više. Riječ je o rezultatu istraživanja We Predicta, koji je prikupivši milijune dokumenata o servisiranju i održavanju vozila utvrdio troškove za prvih 90 dana vlasništva.
Naime, prosječni troškovi EV-ova iznosili su 123 dolara, dok su troškovi za automobile s motorima s unutarnjim izgaranjem u prosjeku iznosili 53 dolara.
Iako se nova tehnologija često reklamira tako da se ističu niži operativni troškovi, prosječna cijena zamjenskih dijelova za električni automobil iznosi 123 dolara, dok je ista za konvencionalne automobile 53 dolara. Važno je napomenuti kako su troškovi u prvih 3 mjeseca vlasništva uglavnom jamstveni, s toga ih vlasnik neće nužno osjetiti na svom novčaniku.
'Vozila koja imaju niske troškove servisiranja i jamstva u tri mjeseca imaju niske troškove nakon tri godine. Naša prediktivna analitika pokazuje da problemi nastali u prva tri mjeseca vlasništva često pokazuju kako će se vozilo ponašati tijekom svog životnog ciklusa. Kvaliteta vozila ne postaje bolja s godinama', rekao je James Davies, osnivač i izvršni direktor We Predicta.
U istraživanju, (ne-premium) proizvođač s najnižim troškovima je Honda. Njezini troškovi u prvih 90 dana vlasništva iznosili su tek 21 američki dolar. Na drugoj strani ove liste našao se GMC, čiji su popravci u tri mjeseca dosegli svotu od 132 dolara. Što se tiče premium ljestvice, stvari i tamo idu dobro za Hondu, jer se na vrhu, uz Lexus, našao i njezin premium odsjek – Acura. Lexus u prvih tri mjeseca u prosjeku košta 30 dolara, dok je na dnu premium ljestvice Porsche s prosječnim troškovima od 167 dolara po automobilu.
I zaista, rezultati istraživanja sukladni su ustaljenom mišljenju da su japanski automobili najpouzdaniji. Uz dominaciju Honde na ljestvicama, i Toyota Motor Corporation pokazuje najmanje troškove u četiri segmenta – premium SUV srednje veličine (Lexus GX), kompaktni premium sportski automobil (Lexus LC), kompaktni premium SUV (Lexus UX) i veliki SUV (Toyota Sequoia), što je najviše od svih drugih proizvođača.
Hondi ide segment kompaktnih automobila (Honda Civic), kompaktni premium segment (Acura ILX) i segment automobila srednje veličine (Honda Accord). Nissan je uzeo segment velikog premium SUV-a (Infiniti QX80), SUV srednje veličine (Nissan Murano) i komercijalni segment (Nissan NV200). Kao Honda i Nissan, i Ford je vodeći u tri segmenta: kompaktni SUV(Ford Ecosport), veliki kamionet za teške terete (F-250) i segment srednje velikih vozila (Ford Ranger).
Najjeftinijim premium EV-om za posjedovati tijekom prvih 3 mjeseca pokazao se Audi e-tron, dok je Chevrolet Bolt prvi u segmentu ne-premium električnih vozila. Istraživanje je obuhvatilo više od 801.000 automobila i 306 modela, uključujući više od 1,6 milijuna naloga za servis ili popravak.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....