Kako elektrificirana vozila počinju preplavljivati tržište, sve više i više ljudi doznaje o iznimno visokim troškovima zamjene baterije.
Posljednji od ovih slučajeva dolazi od kanadskih vlasnika električnih i hibridnih vozila, koje su troškovi popravka vozila ostavili u šoku.
Prvo je o ovom progovorio Phyllis Lau iz Ontarija. Njegovoj Kiji Soul EV-u iz 2018. trebala je nova baterija. Nakon uračunavanja rada i poreza uz cijenu same baterije, Lau je za uslugu dobio predračun od 23.000 kanadskih dolara (129.000 kuna).
Lauova obitelj rekla je za CTV News da imaju jamstvo na bateriju od 8 godina/160 000 km, ali budući da je njihovo vozilo prešlo preko 170 000 km, baterija više nije bila pokrivena.
Čak i nakon nekih pregovora, najbolje što je trgovac rekao da mogu učiniti je pokriti pola cijene baterije.
Još jedan stanovnik Ontarija koji je razgovarao s CTV Newsom, Ken Edwardson, kaže da je njega zamjena koštala 20.0000 kanadskih dolara (111.000 kuna) na Lincolnu MKZ Hybridu iz 2011.
To nam je posebno upalo u oči, budući da Edwardsonov automobil nije bio ni potpuno električan kao Lauov.
U kolovozu, jedna je obitelj dobila račun od 40.895 kanadskih dolara (224.000 kuna) za zamjenu baterije na Ford Focusu, što je više od cijene samog vozila.
Sve ovo otvara širi razgovor o vijeku trajanja baterija u hibridima i potpuno električnim vozilima.
Za one koji žele kupiti starija elektrificirana vozila, zdravlje baterije sada postaje glavna briga, baš kao što bi to bio slučaj s motorom na tradicionalnom automobilu s pogonom s unutarnjim izgaranjem.
Na suprotnom kraju spektra, sada je u najboljem interesu proizvođača da počnu istraživati tehnologije koje će omogućiti baterije s boljim vijekom trajanja za hibride i električna vozila budućnosti.
Nadamo se da će ove priče poslužiti kao upozorenje proizvođačima automobila u godinama koje dolaze dok ulazimo u doba elektrifikacije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....