Rast cijena električne energije, kao i cijena i dostupnost sirovina te kronična nestašica dijelova imaju značajan utjecaj na proizvodnju i prodaju automobila.
Ako se takav trend nastavi, postoji opasnost da će doći do posrednog učinka na investitore koji neće imati poticaja za izgradnju punjača, odnosno postrojenja za punjenje, što će električne automobile učiniti manje privlačnima jer će biti nepraktičniji za vožnju.
Kako su rasli troškovi goriva, električni auti bili su financijski sve atraktivniji, no razlika se sada osjetno smanjila.
Prema ekonomistu Stefanu Bratzelu, ovakva situacija je neposredna prijetnja: ‘Eksplozija cijena električne energije je akutna opasnost za električnu tranziciju i trebamo biti itekako oprezni s tim.
Ako električni auti postanu skuplji za korištenje, električnoj mobilnosti prijeti kolaps, jer rijetko tko će kupiti električni automobil‘.
Od iduće godine, državne subvencije za električne automobile u Njemačkoj trebale bi se prepoloviti na 4500 eura, dok kupci plug-in hibrida, koji trenutno mogu dobiti 6750 eura, više neće dobiti ništa.
Kako piše Guardian, ukupni raspoloživi novac bit će ograničen na 2,5 milijarde eura, što je dovoljno za pokrivanje subvencija za samo 400.000 električnih automobila što je manje od jedan posto automobila na njemačkim cestama.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....