Najčešća primjedba za električne automobile je njihov doseg. Nekoliko stotina kilometara nije dovoljno za mnoge vozače, pogotovo za one koji često putuju. Da će električni automobili u skorijoj budućnosti biti sposobni za mnogo duža putovanja bez punjenja pokazao je Mercedes svojim eksperimentalnim modelom EQXX.
Ovaj automobil, s posebnom baterijom koju je izradio Mercedes, je prije dva mjeseca s jednim punjenjem prevalio više od 1000 kilometara, a sada su dodatno poboljšali rekord na čak 1202 kilometra.
Na svoju rekordnu vožnju Mercedes EQXX je krenuo iz Stuttgarta, a završio ju je nakon 14 sati i 30 minuta vožnje na trkalištu Silverstone u Velikoj Britaniji. Prosječna potrošnja automobila iznosila je samo 8,3 kWh, što je otprilike upola manje od potrošnje modernih "civilnih" električnih automobila.
Kako je Mercedes ostvario tako nisku potrošnju zaista nije jasno. Naime, čitavo vrijeme vozio je po javnim prometnicama, a prosjek brzine mu je nakon čitavog putovanja iznosio prilično visokih 83 km/h. Osim toga auto je nekoliko puta zapeo u gužvi u blizini Londona, a visoke temperature su natjerale vozača da ukupno 8 sati koristi i klima uređaj.
Na kraju svojeg putovanja je EQXX još odradio 11 krugova na legendarnoj trkaćoj stazi Silverstone i pritom postigao brzinu od 140 km/h. Za upravljačem je pritom sjedio testni vozač Mercedesove momčadi u Formuli 1, Nyck de Vries. Sve ovo upućuje da vožnja nikako nije bila prespora ili u kontroliranim "laboratorijskim uvjetima" već da je ovaj auto zaista sposoban za vrlo velike kilometraže.
Mercedes ne navodi kapacitet baterije, no tvrdi da je on manji od 100 kWh. Posebna baterija ima 50 posto manji obujam te je 30 posto lakša od one koju koristi serijski EQS. Za pogon je zadužen jedan električni motor koji razvija 245 KS. Da bi se povećao doseg EQXX ima solarni panel na krovu, a masa automobila je 1755 kilograma. Najveća prednost koja mu pomaže da bude jako štedljiv je vrhunski "ispeglana" aerodinamika.
Serijska proizvodnja ovog automobila vjerojatno se neće dogoditi, no sigurno je da će mnogi njegovi elementi, posebno napredna baterija biti iskorišteni u razvoju budućih električnih Mercedesa.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....