Automobilsku industriju čeka krvoproliće ako je izvršni direktor kineskog proizvođača automobila Xpeng u pravu. Izvršna vlast predviđa da će prijelaz na električna vozila rezultirati odumiranjem ili kupovinom brojnih proizvođača automobila, ostavljajući ukupno manje od 10 grupa.
"Za pet do deset godina to će tržište biti mnogo koncentriranije", rekao je nedavno za Financial Times Brian Gu, izvršni direktor Xpenga. "Mislim da će broj igrača vjerojatno biti smanjen na manje od 10 na globalnoj sceni".
Pomalo pesimistično predviđanje dolazi u teškom trenutku za Xpeng i kinesku automobilsku industriju općenito. Prodaja ovog proizvođača automobila smanjila se za 50 posto u prvom tromjesečju 2023., a rangiran je kao tek 12. najveći proizvođač električnih vozila u Kini u tom razdoblju.
Na tvrtku je utjecalo hlađenje tržišta u Kini, kao i smanjenje cijena koje je predvodio Tesla. Rat cijenama vrši značajan pritisak na proizvođače jeftinijih vozila u Kini, što bi moglo objasniti Guov turobni pogled na tržište.
Rekao je da će kineski proizvođači automobila morati moći prodati oko 3 milijuna vozila godišnje kako bi preživjeli nadolazeće desetljeće. Proizvođačima električnih vozila to nije lako jer je Teslina prodaja iznosila samo 1,3 milijuna u 2022.
"Da biste bili u tom klubu od 3 milijuna, ne možete biti igrač samo u Kini, morate biti globalni igrač," rekao je Gu. Dobra vijest za Xpeng i druge kineske proizvođače automobila je da izvoz zemlje raste. Na putu je da 2023. postane prvi izvoznik vozila na svijetu, nadmašivši Japan.
Taj rast pokreću tržišta poput Europe i Azije. Međutim, Gu priznaje da bi proboj u SAD "danas mogao biti težak" s obzirom na političku klimu. Rekao je da kineska industrija mora "uzeti vremena da to prouči i pronađe način za pristup tom tržištu", koje je drugo po veličini, iza Kine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....