PAT POZICIJA

‘Elektrifikaciju su nametnuli političari’: Stellantis upozorava na rizike prelaska na struju

Električni automobil prvo treba prijeći oko 70.000 kilometara kako bi nadoknadio ugljični otisak proizvodnje baterije

Izvršni direktor Stellantisa Carlos Tavares

 Profimedia

Izvršni direktor Stellantisa Carlos Tavares rekao je kako potezi o zabrani motora s unutarnjim izgaranjem u Europi sa sobom nose niz društvenih i ekoloških rizika. Naime, Europska unija namjerava zabraniti prodaju novih automobila s motorom s unutarnjim izgaranjem do 2035., ali Tavares smatra da to i prisiljavanje proizvođača automobila da prijeđu na potpuno električna vozila nije najučinkovitiji način borbe protiv klimatskih promjena.

image

Stellantis na CES-u 2021.

CES

'Ono što je jasno jest da je elektrifikacija tehnologija koju biraju političari, a ne industrija', rekao je Tavares za nekoliko europskih novina u zajedničkom intervjuu. 'S obzirom na trenutni europski energetski miks, električni automobil treba prijeći oko 70.000 kilometara kako bi nadoknadio ugljični otisak proizvodnje baterije i počeo sustizati mild hibridni automobil, koji košta upola manje od EV-a'.

image

Stellantis logo

Profimedia

Ipak, s obzirom na to da motor s unutarnjim izgaranjem neće postojati zauvijek, Stellantis kreće u elektrifikaciju svoje linije. U planu, koji je objavljen još prošle godine, kompanija je obećala otkriti 21 novih plug-in hibrida i baterijskih EV-ova tijekom sljedeće dvije godine. Također je potvrđeno da će Alfa Romeo biti 100 posto električna do 2027., a Opel/Vauxhall do 2028. godine.

Tijekom intervjua, Tavares je dodao da prisiljavanje proizvođača da transformiraju svoje planove i lance opskrbe kako bi odgovarali električnim vozilima stvara 'društveni rizik', a rekao je i da će pokušati izbjeći zatvaranje bilo kojeg pogona u Europi.

image

Stellantis struktura

Automotive World

'Općenito se držim obećanja koja dajem, ali također moramo ostati konkurentni', rekao je, ističući da su troškovi proizvodnje u Italiji 'znatno veći, ponekad dvostruko veći od onih u tvornicama u drugim europskim zemljama' zbog visokih troškova lokalne energije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 20:35