Izvršni direktor Stellantisa Carlos Tavares rekao je kako potezi o zabrani motora s unutarnjim izgaranjem u Europi sa sobom nose niz društvenih i ekoloških rizika. Naime, Europska unija namjerava zabraniti prodaju novih automobila s motorom s unutarnjim izgaranjem do 2035., ali Tavares smatra da to i prisiljavanje proizvođača automobila da prijeđu na potpuno električna vozila nije najučinkovitiji način borbe protiv klimatskih promjena.
'Ono što je jasno jest da je elektrifikacija tehnologija koju biraju političari, a ne industrija', rekao je Tavares za nekoliko europskih novina u zajedničkom intervjuu. 'S obzirom na trenutni europski energetski miks, električni automobil treba prijeći oko 70.000 kilometara kako bi nadoknadio ugljični otisak proizvodnje baterije i počeo sustizati mild hibridni automobil, koji košta upola manje od EV-a'.
Ipak, s obzirom na to da motor s unutarnjim izgaranjem neće postojati zauvijek, Stellantis kreće u elektrifikaciju svoje linije. U planu, koji je objavljen još prošle godine, kompanija je obećala otkriti 21 novih plug-in hibrida i baterijskih EV-ova tijekom sljedeće dvije godine. Također je potvrđeno da će Alfa Romeo biti 100 posto električna do 2027., a Opel/Vauxhall do 2028. godine.
Tijekom intervjua, Tavares je dodao da prisiljavanje proizvođača da transformiraju svoje planove i lance opskrbe kako bi odgovarali električnim vozilima stvara 'društveni rizik', a rekao je i da će pokušati izbjeći zatvaranje bilo kojeg pogona u Europi.
'Općenito se držim obećanja koja dajem, ali također moramo ostati konkurentni', rekao je, ističući da su troškovi proizvodnje u Italiji 'znatno veći, ponekad dvostruko veći od onih u tvornicama u drugim europskim zemljama' zbog visokih troškova lokalne energije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....