![Grand Palais u Francuskoj, mjesto održavanja AI summita](https://static.jutarnji.hr/images/slike/2025/02/10/k_36210485_640.jpg)
Osim što je Musk jedan od najbogatijih ljudi na svijetu, on je jedna od figura koje su obilježile eru prije i poslije pojave električnih vozila. Osnivač i izvršni direktor Tesle kad god nešto izjavi iliti blebne, diže se velika prašina. On se od početka aktivirao u Trumpovoj kampanji, koji je opet sjeo na tron najmoćnije države svijeta, a Musk je uspio vrtoglavo dići dionice svojih kompanija. A nakon što je ponovo imao nekoliko kontroverznih trenutaka, vratio se ulozi poslovnog gurua. Barem sa svojom najnovijom prognozom.
Električni automobili oduvijek su bili predvodnik poslovanja Muska te su glasili kao veliko rješenje za mobilnost u budućnosti. No unatoč svim prednostima koje e-vozila mogu imati, Musk je jasno znao do kojeg velikog problema će neminovno s pojavom sve više električara doći.
Tada je o tome mudro šutio, naravno, trebalo je napuhati priču o blagodatima e-automobila. No sada Musk okreće ploču i mudro zaključuje na Bosch Connected World konvenciji kako će u jednom trenutku doći do kolapsa u opskrbi električnom energijom. Sa sve više vozila s nultom emisijom na prometnicama, stižemo do problema njihovog punjenja. Električna mreža neće podnijeti teret punjenja svih elektrificiranih vozila za koja neke projekcije predviđaju da će se pojaviti na ulicama.
Pretjerana potražnja poglavito za brzim punionicama jednostavno će srušiti električnu mrežu, jer pokušajte samo zamisliti da se pred zgradom u kojoj živi primjerice 500 ljudi, na DC brzim punjačima odjednom puni stotinu vozila. Za ovaj budući kolaps neće biti krivi samo električni automobili.
Umjetna inteligencija, jedna od tehnologija stoljeća koja najviše obećava, zahtijeva korištenje ogromnih podatkovnih centara koji zahtijevaju velike količine energije za funkcioniranje. Činjenica koja je mnogim stručnjacima bila jasna još prije 10 godina, kada se shvatilo da će razvoj proizvodnje e-vozila neminovno snažno rasti. No tada se problem gurao pod tepih, ali sada će se taj tepih morati podići kako bi se suočili s problemom.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....