sigurnost automobila

Euro NCAP testovi su postali stroži, no i dalje "pljušte petice" čak i kineskim automobilima

Kako bi 2023. postigli Euro NCAP-ovu ocjenu od 5 zvjezdica, proizvođači sada moraju ispuniti ciljeve ažuriranog testnog protokola

Euro NCAP 2023.

Od Euro NCAP, organizacije koja se proslavila testiranjem sigurnosti automobila, ove godine nismo čuli gotovo ništa. Razlog tome bilo je implementiranje novih standarda koji testove čine još rigoroznijima, a put do pet zvjezdica dosta težim.

U 2023. protokol testiranja sigurnosti ažuriran je kako bi uključio nove sustave za otkrivanje prisutnosti djeteta, specifikacije za potapanje vozila kao i najnovije tehnologije koje otkrivaju - i reagiraju - na motocikliste i ranjive sudionike u prometu. Kako bi 2023. postigli Euro NCAP-ovu ocjenu od pet zvjezdica, proizvođači sada moraju ispuniti nove ciljeve ažuriranog testnog protokola.

Euro NCAP je prošlog mjeseca objavio prve rezultate testiranja po novim pravilima, a sada je najavljeno da vrlo skoro stižu i novi. Prva vozila testirana po novim protokolima bili su veliki kineski modeli Nio ET5 i Nio EL7.

Sposobnost vozila da zaštiti putnike i ranjive korisnike u slučaju sudara (pasivna sigurnost), da spriječi ili minimizira ishod sudara (aktivna sigurnost) i sveobuhvatne informacije o spašavanju nakon sudara sada su ključni za postizanje dobrog rezultata na testu.

Oba vozila kineske marke pokazali su dobru razinu pasivne sigurnosti s dobrom zaštitom koljena i bedrenih kostiju vozača i suvozača, kao i putnika različitih veličina koji sjede na različitim mjestima u automobilu.

image

Euro NCAP 2023.

NIO ET5 i EL7 bila su prva vozila koja su prošla kroz potpuno nove scenarije aktivne sigurnosti Euro NCAP-a. Iako nisu briljirali u svemu, ukupan dojam je bio dovoljan za maksimalnih pet zvjezdica. Kako Euro NCAP postaje sve stroži, biti među prvim testiranim automobilima činilo se kao veliki hendikep, no Nio je prihvatio izazov i prošao odlično.

Nio je jedan od prvih proizvođača na tržištu koji je montirao LIDAR senzor ultra dugog dometa na oba automobila. Ovo je senzor iz sljedeće generacije koji će biti važan i za potpuno automatsku vožnju. Senzor se nalazi ispod krova iza vjetrobranskog stakla kako bi imao "bolji pogled" na promet ispred sebe.

image

Euro NCAP 2023.

S obzirom na promijenjenu proceduru testiranja jako nas zanima kako će u budućnosti proći neki od automobila koji su mnogo važniji na tržištu od ovog kineskog dvojca. Čisto sumnjamo da će se "kiša petica" nastaviti. Možda je i strah proizvođača od ishoda razlog što još nismo dobili testove drugih modela. U prošlogodišnjim testiranjima najgora ocjena nekog automobila je bila četiri zvjezdice tako da bi tri zvjezdice po novom kriteriju sigurno bile prilično loša reklama za neki popularni model.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. studeni 2024 20:11