Rekordna prodaja Volkswagenovih artikala u prva tri kvartala te Toyotin pad otišli su u takvu krajnost da bi samo čudo moglo promijeniti predviđeni raspored. Nažalost Japanaca, njihov konkurent s kojim su se godinama izmjenjivali na vrhu, General Motors, godinu bi također trebao završiti ispred njih s oko 200.000 kupaca više.
Uzroci Toyotinih problema ne mogu se smatrati isključivo pogreškama vodećih ljudi te kompanije, već nevjerojatnim spletom nesretnih okolnosti. Konkretno, sve je započelo s rekordnim opozivom automobila zbog problema s papučicom gasa, no uz narušen imidž najpouzadanijeg proizvođača, većih prodajnih problema nije bilo. No, ove godine Toyota se morala boriti s potresima, tsunamijima, ozračenim tvornicama te rekordno snažnom domaćom valutom koja ih je stavila u podređen položaj. Nedostatak dijelova iz pogođenih tvornica izazvao je lančanu reakciju pa se i proizvodnja automobila diljem svijeta osjetno usporila.
Iako nema sumnje da su Toyotini problemi dali veliki vjetar u leđa ostalim proizvođačima, nitko ne može reći da je Volkswagenov uspjeh temeljen na tuđoj nesreći, dapače. Ogromna i pametna ulaganja, širenje poslovanja na tržišta gdje nisu bili adekvatno zastupljeni te predstavljanje noviteta koji obećavaju uspjeh, samo su dio aduta s kojim Nijemci osvajaju svijet.
Prvi čovjek grupacije Martin Winterkorn već je najavio kako će Volkswagen u bližoj budućnosti doći do brojke od 10 milijuna prodanih automobila, a preuzimanje titule najprodavanijeg brenda bilo je predviđeno za 2018. godinu. Njegov plan, prema svemu sudeći, ostvarit će se sedam godina ranije od predviđenog.
Volkswagen grupaciju trenutno čini devet brendova koji su zajedno u prva tri kvartala aktualne godine ostvarili rekordnu prodaju od čak 6,11 milijuna vozila. Uz Volkswagen i Volkswagen komercijalna vozila, u grupaciji se nalaze Škoda, Audi, Seat, Bentley, Bugatti, Lamborghini i Scania. Rast prodaje u odnosu na proπlu godinu zabilježen je na svim važnijim svjetskim i europskim tržištima, a posebno se ističe rast u Indiji od 50 posto. Također, jedan od značajnih trofeja iz ove godine je rast od 20 posto na najvećem svjetskom tržištu u Kini.
Tablica - TOP3 (Milijuni)
2005.
General Motors 9.09
Toyota 7.33
Volkswagen 5.21
2006.
General Motors 8.96
Toyota 8.03
Volkswagen 5.68
2007.
General Motors 9.34
Toyota 8.53
Volkswagen 6.26
2008.
Toyota 9.23
General Motors 8.28
Volkswagen 6.51
2009.
Toyota 7.23
General Motors 6.45
Volkswagen 6.06
2010.
Toyota 8.55
General Motors 8.47
Volkswagen 7.34
Izvor: OIC (International Organisation of Motor Vehicle Manufacturers)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....