Automobili i nogomet jedna su od uobičajenih i najčešćih tema u muškom društvu i sasvim je logično da su marketinški stručnjaci već odavno spojili ta dva svijeta. Zalijepiti logo na majice pobjedničke momčadi siguran je zgoditak, sigurniji od penala, ali nimalo jeftin.
Sponzorski ugovori s vrhunskim momčadima izražavaju se u milijunima eura, a najbolja potvrda je aktualna Liga prvaka.
Među 32 momčadi, koje su ušle u ovosezonsku grupnu fazu doigravanja, čak šest sponzoriraju zrakoplovne kompanije, a u četiri slučaja (Real Madrid, Paris Saint Germain, Benfica, Arsenal) u pitanju je ista tvrtka (Fly Emirates). Autoindustrija je na korak do zračnih prijevoznika, sa pet momčadi (Manchester United, Chelsea, Wolfsburg, Juventus i Olympique Lyon). Najizdašniji ugovor (i najveći u povijesti!) sklopio je Manchester United.
Klub s Old Trafforda godišnje od General Motorsa za reklamiranje Chevroleta inkasira više od 64,5 milijuna eura. Ta golema brojka djeluje još je zanimljivija kad se zna da je isti koncern nedavno na europskom tržištu ugasio baš svoj brand Chevrolet... No, ugovor je sklopljen prije povlačenja branda s tržišta, pa Amerikance može utješiti tek podatak da Manchester United, jedan od najpopularnijih klubova u svijetu, trećinu od svojih čak 350 milijuna fanova, broji u Aziji.
Chelsea Romana Abramoviča na drugom je mjestu s 55 milijuna eura koje mu uplaćuje Yokohama. Slijede Wolfsburg i Juventus, koje nose reklame svojih suvlasnika, odnosno Volkswagena i Fiatovog Jeepa, za što inkasiraju 20, odnosno 17 milijuna eura godišnje, dok Hyundai logo na dresovima igrača Olympique Lyona trenutno plaća pet milijuna eura godišnje.
Manchester United/Chevrolet - 65 milijuna eura
Chevrolet je isporučio i 15 auto mobila, ali zvijezde Manchestera ih ne koriste, osim trenera Louisa van Gaala, koji vozi privatno kupljenu Captivu
Chelsea/Yokohama - 55 milijuna eura
Japanski gumar početkom godine sklopio je s Chelseajem petogodišnji sponzorski ugovor za dvostruko veći iznos od onog koji je dotad plaćao Samsung
Wolfsburg/Volkswagen - 20 milijuna eura
U upravi kluba tradicionalno sjede top menadžeri Volkswagena, no tijekom aktualne afere najavljeno je drastično smanjenje svih sponzoriranja...
Juventus/Jeep - 17 milijuna
Viceprvak Europe i koncern Fiat imaju iste vlasnike, a dosadašnjih 13 milijuna, posljednjim je ugovorom, koji vrijedi do 2021., povećano na čak 17 Olympique Lyon/Hyundai 5 milijuna U jedan od najpopularnijih francuskih klubova Hyundai je ušao 2012., no to je sponzorstvo posljednjim ugovorom smanjeno sa 7 na 5 milijuna godišnje
Lyon/Hyundai - 5 milijuna
U jedan od najpopularnijih francuskih klubova Hyundai je ušao 2012., no to je sponzorstvo posljednjim ugovorom smanjeno sa 7 na 5 milijuna godišnje
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....