Fiat je dovršio elektrifikaciju svoje cijele linije s 500X Hybrid i Tipom Hybrid. Oba modela koriste 48-voltnu blagu hibridnu tehnologiju za nižu potrošnju i emisiju štetnih plinova. Isti pogonski sklop mogli smo vidjeti prošli mjesec na premijeri E-Hybrid varijanti Jeepa Renegade i Compassa.
Hibridna izvedba uključuje turbopunjeni 1,5-litreni četverocilindrični FireFly motor sposoban za 130 KS (96 kW) i 240 Nm okretnog momenta, u kombinaciji s 48-V BSG elektromotorom koji proizvodi dodatnih 20 KS (15 kW) i 55 Nm okretnog momenta. Snaga se prenosi na prednju osovinu preko novog mjenjača s dvostrukom spojkom sa sedam stupnjeva prijenosa.
Unatoč klasifikaciji kao blagi hibridi zbog 48-voltne tehnologije, 1,5-litreni 'turbak' u 500X-u i Tipu može ostati isključen do 47 posto vremena u kombiniranom WLTP ciklusu i do 62 posto u gradu. Automobili se mogu pokrenuti, parkirati, pa čak i voziti samo na električnu energiju, a sustav će obnavljati energiju tijekom kočenja i usporavanja.
Kao rezultat toga, 1.5 Hybrid sklop troši 0,3 litre na 100 kilometara manje od 1,6-litrenog dizelaša u gradskom ciklusu. Također, 500X Hybrid ispušta 11 posto manje CO2 u odnosu na obični 500X s 1,3-litrenim benzinskim motorom. Što se tiče performansi, Fiat Tipo Hybrid do stotke ubrzava za 9 sekundi, dok je 500X Hybridu potrebno 9,4 sekunde.
Vizualno, jedina razlika je dodatak Hybrid značke na vratima prtljažnika. 500X Hybrid dobiva i novi prednji amblem koji je dio 2022MY ažuriranja za 500X, dok je Tipo Hybrid također dostupan u nedavno predstavljenoj karoseriji SW Cross koja kombinira praktičnost karavana sa stilskim oznakama crossovera. Oba modela također su dostupna u RED izvedbi u Passione Red nijansama, crnom unutrašnjosti s crvenim naglascima i posebnim logotipima.
Fiat 500X Hybrid proizvodit će se u Melfiju u Italiji, dok će se Tipo Hybrid proizvoditi u Tofasu u Turskoj. Fiat će kasnije ovog mjeseca početi s primanjem narudžba za nove modele, a prve primjerke u Europi očekujemo u travnju. Fiat je obećao predstaviti novi električni model svake godine, počevši od 2023., s ciljem da ima potpuno električni asortiman već 2027. godine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....