Prije nekoliko godina Fiat je postupno ukinuo Punto, i iako nikada nije zamijenjen u Europi, novi mali gradski FIat poznat kao Argo lansiran je 2017. u Južnoj Americi. Godinu dana kasnije, uslijedila je kompaktna limuzina Cronos, a sada se asortimanu pridružuje i manji crossover. Model B-segmenta, poznat i kao Project 363, jučer je predstavljen u Brazilu.
Za sada, maleni crossover nosi ime SuvFiat, s obzirom na to da majčinska kompanija Stellantis od svojih obožavatelja traži da sami odaberu konačno ime na službenoj stranici. Moći ćete birati između tri opcije: Tuo, Domo i Pulse. Opcija koja u sljedećih par dana skupi najviše glasova krasit će stražnju haubu novog tvrtkinog crossovera, nakon što se pusti u prodaju, počevši u Brazilu.
Iako još nije službeno, očekuje se da će ga pokretati 1,0-litreni trocilindrični motor s turbopunjačem, kakav se može pronaći ispod poklopca motora Arga, u Firefly izvedbi. Novi crossover trebao bi proizvoditi 125 konjskih snaga i nešto manje od 200 Nm momenta, isporučen kroz automatski mjenjač sa šest stupnjeva. Slabije verzije koristit će 1,3-litreni atmosferski motor koji proizvodi 109 KS i 139 Nm okretnog momenta.
Fiat navodi kako je najveći novitet novo-razvijena platforma "MLA", umjesto MP1 koju koriste Argo i Cronos. Još uvijek ostaje nejasno koliko su dvije platforme međusobno slične i povezane, no tvrtka navodi da nova platforma donosi više performansi, robusnosti i udobnosti, pružajući "savršeno iskustvo novog Fiata". Također, uvođenjem određenih mehaničkih komponenata, podignuta je i razina sigurnosti.
Što se tiče dizajna, vidimo da su određeni elementi preuzeti s Arga i većeg Cronosa, iako su korišteni nešto "hrapaviji" i oštriji naglasci, prikladniji za crossoverski karakter automobila. Vidimo i lažne ispušne izlaze straga, koji, nažalost, postaju norma u automobilskoj industriji, no svakako, ostatak vanjštine je za svaku pohvalu.
Na fotografijama vidimo vodeću verziju s najboljim paketom opreme, poput kontrastnog crnog krova, dvobojnim aluminijskim naplatcima, potpunim LED svijetlima i kromiranim detaljima na vanjštini. Unutrašnjost za sada ostaje misterij, no očekujemo da ćemo vidjeti, s obzirom na to da crossover koristi potpuno novu platformu, nove značajke koje će ga odvojiti od svojih malo starijih rođaka.
Službena premijera na kojoj će biti predstavljene sve brojke, uključujući i cijenu, zakazana je kroz nekoliko mjeseci, no još uvijek nije poznato hoće li crossover doći u Europu. Nažalost, očekujemo da će crossover ostati latinoamerička stvar.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....