Nakon godina u kojima su novi modeli stizali na kapaljku Fiat se probudio. Aktualna godina bila im je vrlo sadržajna. Roadster 124 Spider krenuo je u osvajanje Amerike, a novi Tipo sa sve tri verzije karoserije uspješno popunio rupu u C segmentu. Ofenziva iz Torina se nastavlja na posve novom terenu i po prvi put u ponudi Fiata našao se klasični pick up. No, Talijani se nisu bacili na glavu. Izabrali su lakši, provjeren put, i 2014. postigli dogovor s Mitsubishijem. Japanci su prošle godine predstavili petu generaciju modela L200, a sada je u domaće salone stigla i Fiatova inačica nazvana Fullback.
Na već dobro provjerenu mehaniku i prepoznatljive forme, Talijani su stavili novo lice, svjetla, oznake i poneki detalj u unutrašnjosti, ali i pristup tržištu (Europa, Bliski Istok, Afrika). Auto koji je prvenstveno osmišljen kao sredstvo za rad, pod okriljem Fiata pretvoren je u sredstvo za bijeg u prirodu. Pick up za slobodno vrijeme u čijem ćemo sanduku umjesto alata i građevinskog materijala češće viđati daske za surf, skije i kros motore. Ponuđene su dvije izvedbe kabine, a varijanta s dvoja vrata i četiri sjedala kraća je tek jedan cm, ali ima 33 cm duži tovarni sanduk. Rotacijskim prekidačem smještenim iza ručice mjenjača moguće je isključiti prednji pogon, ali i blokirati središnji diferencijal te uključiti redukciju kad igra postane ozbiljna.
Unutrašnjost ističe punu funkcionalnost radnog vozila, pružajući udobnost i eleganciju vodećih SUV vozila. Preciznije, unutrašnjost je razvijena kroz dvije razine opreme: prva predstavlja ono osnovno pa ipak istovremeno funkcionalnu ploču s instrumentima nadopunjuje autoradio s CD i MP3 uređajima, Bluetooth uređajem i udobnim sjedalima s tekstilnim navlakama. Druga pruža privlačnu liniju pažljivo dizajniranih detalja i završnih obrada s dvobojnom, sivoplavom instrumentnom pločom te sjedalima s kožnim i platnenim navlakama: savršeni spoj profesionalnih potreba s onima osoba koja traže udobnost i zadovoljstvo u vožnji. Po pitanju motora Fullback dolazi s 2,4-litrenim turbodizelskim motorom s dvije snage: sa 150 KS i 380 Nm te 180 KS i 430 Nm. Motor je opremljen aluminijskom glavom motora male težine i turbo punjačem promjenjive geometrije i hladnjakom koji jamči maksimalnu učinkovitost. Opremljen je i s dvije vrste mjenjača: ručnim sa šest ili automatskim s pet brzina.
Fullback je dostupan u inačicama 4x2 (sa stražnjim pogonom) i 4x4 (s pogonom na četiri kotača). Ovaj potonji je bez sumnje najprikladniji za one čiji posao uključuje područja daleko izvan asfaltiranih prometnica ili one koji moraju isprobati izazovne off-road vožnje. Sve verzije 4x4 isporučuju se s elektroničkim biračem koji im omogućuje uključivanje pogona na četiri kotača u „djelomičnom” ili „punom” načinu rada.
Fullback napravljen za suočavanje sa svakim, pa i najizazovnijim zadacima, opremljen je velikom nosivošću i izvanrednom čvrstoćom zahvaljujući svojoj strukturi karoserije na okviru. Maksimalna visina svih verzija vozila Fullback je 1780 mm i širine do najviše 1815 mm s međuosovinskim razmakom od 3000 mm. Duljina pak ovisi o konfiguraciji: 5275 mm za modele s proširenom kabinom i 5285 mm za modele opremljene dvostrukom kabinom. Mijenja se i duljina utovarnog prostora: 1850 mm za modele s proširenom kabinom i 1520 mm za one s dvostrukom kabinom. Korisna nosivost je preko jedne tone, a vučna težina prelazi tri tone.
Model Talento blizanac je Opela Vivara i Renaulta Trafic, a nudi najbolji utovarni prostor u segmentu: duljine preko 4 metra i zapremine između 5,2 i 8,6 m3. Usto dostupne su četiri konfiguracije: kombi, vozilo za prijevoz ljudi, s dvostrukom kabinom i šasija s platformom, a po pitanju motora nudi se raspon dizelaša od 1,6-litarskog motora s 95 do 145 KS s dvostrukim okretnim momentom i tehnologijom TwinTurbo za jednaku učinkovitost do 2,0-litrenog motora sa smanjenom potrošnjom goriva. Svi su motori odobreni prema normi Euro 6 i opremljeni selektivnom katalitičkom redukcijom (SCR).
Sa svojom velikom nosivosti to je idealan suradnik za profesionalce na gradskim ulicama i velikim cestama. Njime marka Fiat Professional postaje još konkurentnija po pitanju raspona i broja rješenja.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....