VOLVO EX30

Finalist izbora za auto godine u Hrvatskoj: Najmanji švedski SUV nudi veliki doseg i primamljivu cijenu

Mali SUV iz Gotheborga dugačak je 4,23 metra, a pokreće ga isključivo struja - 272 KS ili 428 KS

Volvo EX30

 Jeffrey Jemric

U Hrvatsku je stigao finalist prestižnog izbora za automobil godine - Volvo EX30.

Novi, isključivo električni model najmanji je SUV iz Švedske, a kotrlja se na prilagodljivoj električnoj platformi SEA-E (E kao Entry), koju je razvio Geely, a koristi ju i Smart #1.

image
Jeffrey Jemric

Premda najmanji, protegnuo se na sasvim pristojna 4,23 metra, 21 centimetar manje od broj većeg XC40.

Posljedica?

Unutrašnjost je izuzetno prostrana, što i ne čudi s obzirom na međuosovinski razmak od 2,65 metara. Čak i u prtljažnik stanu pristojne 234 do 904 litre.

image
Jeffrey Jemric

Unutrašnjost, međutim, nije samo prostrana, nego i moderna - s uspravnim središnjim zaslonom od 31,2 centimetra, u središnji naslon za ruke ugrađenim prekidačima za prozore i soundbarom s kraja na kraj armature (Harman/Kardon).

Kao i Smart, u osnovnoj verziji dolazi sa stražnjim pogonom i elektromotorom od 272 KS, s kojim do stotke stiže za kratkih 5,7 sekundi. S jednim punjenjem baterije od 51 kWh prevali 344 kilometra, a kao Extended Range s baterijom od 69 kWh priličnih 475 kilometara.

image

Volvo EX30

U snažnijoj verziji s pogonom na sva četiri kotača, dva elektromotora od 428 KS i baterijom od 69 kWh, unatoč priličnih 1,9 tona do stotke sprinta za kratkih 3,6 sekundi, uz doseg od 460 do 480 kilometara.

U oba je slučaja krajnja brzina elektronički ograničena na 180 km/h.

image

Volvo EX30

Baterija podržava punjenje strujom od 153 kW, što vrijeme punjenja od 10 do 80 posto na ultrabrzim punjačima skraćuje na svega 26 minuta.

Bez obzira na to što cijene na našem tržištu kreću od 40.709 eura za osnovni EX30 Core, sigurnost je besprijekorna kao da je u pitanju XC90.

image
Jeffrey Jemric

Već u osnovnoj opremi isporučuju se automatsko kočenje u raskrižju i zadržavanje u voznom traku, nadzor mrtvog kuta, izbjegavanje i ublažavanje sudara, aktivni tempomat, upozorenje na opasnost od naleta biciklista ili automobila kod otvaranja vrata, diodna svjetla...

image
Jeffrey Jemric

Šveđani, također, nisu škrtarili ni kad je u pitanju oprema za udobnost, pa već i osnovni paket uključuje automatsku klimu, pomoć pri parkiranju i kameru za vožnju unatrag, aluminijske naplatke 18 cola...

image
Jeffrey Jemric
image
Jeffrey Jemric
image
Jeffrey Jemric
image
Jeffrey Jemric
image
Jeffrey Jemric
image
Jeffrey Jemric
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 22:30