PROBNA VOŽNJA

FORD ECOSPORT Visoka Fiesta koja može i na teren

Crossover na platformi Fieste kraći je od četiri metra, a nudi puno mjesta straga i u prtljažniku sa 375 l

Kad na petim vratima ne bi nosio rezervni kotač, EcoSport bi bio kraći od četiri metra, što je idealna mjera za automobil u segmentu gradskih crossovera poput Nissana Juke, Renaulta Captur, Peugeota 2008, Opel Mokke... Fordovi dizajneri, međutim, rezervu su ipak objesili na peta vrata, pa automobil u duljinu ipak mjeri lijepa 4,24 metra. Potrebno je, doduše, podosta slobodnog prostora da bi se vrata potpuno otvorila, ali straga doista izgleda kao pravi terenac. EcoSport je nastao 2003. u Brazilu na osnovi starog Fusiona (novi je na platformi Fieste). I dok je prva generacije ostala rezervirana samo za južnoamerička tržišta, gdje se uspješno borila s Fiat Paliom i VW CrossFoxom (2011. prodano 700.000 primjeraka), druga će se prodavati širom svijeta, a sredinom 2014. s pogonom samo na prednje kotače stići će i u Europu.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

U unutrašnjosti je lako otkriti blisko srodstvo s Fiestom. Dovoljno je baciti pogled na prepoznatljivi središnji greben ili upravljač, koji se zbog štednje može podešavati samo po visini, ali to je sasvim uobičajeno na tržištima Južne Amerike. Osim u Brazilu, gdje se od 14. srpnja 2012. proizvodi u pogonima u Camacariju i prodaje po cijeni od 53.450 reala (16.650 eura), proizvodnja i prodaja početkom godine startat će i u Indiji (Chennai), odakle će šest mjeseci kasnije početi stizati i primjerci namijenjeni kupcima u Europi. Pod uvjetom da Fordovi inženjeri pronađu načina da dotjeraju primjerke za tržište EU.

A da će imati težak zadatak, pokazale su i prve probne vožnje sredinom prosinca u Barceloni. Vožnja predserijskog modela u pravilu podrazumijeva i gledanje kroz prste, ali nedostaci s kojima smo se susreli daleko su od sporadičnih pogrešaka. Loša završna obrada, neprecizni spojevi i serija traljavo odrađenih detalja samo su dokaz različitih standarda koji vladaju na pojedinim tržištima, ali i propusta koje si proizvođači mogu dozvoliti na tržištima u razvoju, kao što su Brazil i Indija. Razlog za puno pozitivnije misli pronašli smo u prostranosti putničkog prostora, ne samo na prednjim, već i na stražnjim sjedalima, a pogotovo u prtljažniku, koji ovisno o nagibu naslona stražnjih sjedala varira od 310 do 375 litara, što je za 80 litara više nego u Fiesti.

Unatoč kompaktnim dimenzijama, ukupna težina premašuje 1,35 tona i 1,0-litreni trocilindrični EcoBoost sa 125 KS izgubio je na živahnosti kojom se predstavio u Fiesti i Focusu. Uglađenom motoru, potpuno oslobođenom vibracija, ne pomažu puno ni kratki stupnjevi prijenosa, ali poveća masa, srećom, ne djeluje pogubno na ležanje na cesti. EcoSport je u svakom trenutku okretan i stabilan, a putanje kroz zavoje su precizne i bez pretjeranog naginjanja, unatoč visini od pozamašnih 1,67 metara. Na europskom tržištu EcoSport će se pojaviti i s dizelskim motorom 1.5 TDCi (90 KS). Kao benzinac, ni dizelaš nije ostavio sjajan dojam. Tromost, posebice u međuubrzanjima, često tjera vozača na lijepljenje papučice gasa za pod i posezanje za mjenjačem. Srećom, ručicu mjenjača krasi precizan i relativno kratak hod. Konačno, EcoSport se na tržištu očekuje ovog ljeta kada će biti poznate i cijene.

EcoSport 1.0

TEHNIČKI PODACI

Motor benzinski

Obujam 999 ccm

Snaga 125 KS pri 6000/min

Moment 170 Nm pri 1400-4000/min

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Pogon na prednje kotače

Dimenzije 424 x177 x 167 cm

Prtljažnik 310/1238 litara

Brzina 180 km/h

0-100 km/h 12,7 sekundi

Potrošnja 5,3 l/100 km

Ispuh C02 125 g/km

Ostali motori

Dizelski 1.5 TDCi (90 KS)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 16:22