U potrazi ste za malim, a prostranim višenamjenskim autom? Uz postojeći asortiman karavana, monovolumena i MPV modela, novu mogućnost od lipnja nudi Ford, čiji je inženjerski ured na platformi i tehnološkoj bazi Fieste i B-Maxa napravio vanjskim dimenzijama kompaktan, a unutrašnjim kapacitetima vrlo prostran najnoviji model iz komercijalne obitelji Tourneo, nazvan Courier. Na prvim vožnjama u Frankfurtu oduševio nas je praktičnim uređenjem prije svega visoke i pregledne unutrašnjosti, koje u prvi plan stavlja upravo prilagodljivost i prostranost karoserije, dugačke 4,16 metra (za ilustraciju, kraća je za 6 centimetara od Škode Roomster).
Pretinaca ima na svakom koraku, klizna vrata omogućuju lagan ulazak na stražnje sjedalo, a štošta stane i u prtljažnik. U osnovnoj postavci mjeri lijepih 400 litara, a izvuče li se tvrda i za odlaganje težih stvari također pogodna polica, koju je moguće premještati u dvije razine, obujam mjeren do stropa iznosi čak 708 litara. A preklope li se stražnja sjedala (može i dvotrećinski) pruža se posve ravna podnica i pozamašan prostor posve pravilnih ploha i veličine 1656 litara. Međutim, unatoč očigledno dobrim prijevozničkim mogućnostima pa i pozamašnoj visini (1,72 m), zahvaljujući kojoj ima mjesta čak i za dvometraša s cilindrom na glavi, unutrašnjost zrači obiteljskom atmosferom. Dizajn, materijali i oprema jednakih su standarda kao u B-Maxu, a isto vrijedi za kvalitetu izrade i nisku razinu buke.
Dojam za upravljačem je stoga vrlo sličan onome u B-Maxu. Unatoč povišenoj kutijastoj formi, Courier se u vožnji ponaša kao svaki Ford. Precizan je na upravljaču koji ima samo 2,6 okretaja, kao i na peterostupanjskom mjenjaču, a ovjes na dobar način pomiruje obiteljsku udobnost s jedne strane i čvrstoću, dinamiku i stabilnost u prolaženju zavoja, s druge. Kratko smo isprobali sve motore, dizelaše 1.5 TDCi (75 KS) i 1.6 TDCi (95 KS) te trocilindarski turbobenzinac 1.0 Ecoboost (100 KS), sve opremljene start/stop uređajem. Primjerene su snage s obzirom na koncepciju i namjenu Couriera, a posebno se ističu niskom potrošnjom. Dizelaši su u normalnoj vožnji trošili manje od 6 litara, a benzinac se držao na oko 7 litara. Cijene zasad nisu poznate, no u Njemačkoj je Courier jeftiniji za 1000 eura od jednako opremljenog B-Maxa. Bude li tako i kod nas, osnovni 1.0 Ecoboost će stajati oko 105.000 kuna.
TEHNIČKI PODACI
COURIER 1.5 TDCi
Motor: turbodizelski, 4 cil.
Obujam: 1499 ccm
Snaga: 55 kW/75 KS pri 4000/min
Moment: 185 Nm pri 1700/min
Dimenzije: 416x179x172 cm
Osovinski razmak: 249 cm
Masa: 1205 kg
Nosivost: 500 kg
Prtljažnik: 400/708/1656 litara
Brzina: 157 km/h
0-100 km/h: 16 sekundi
Potrošnja: 4,1 l/100 km
Ispuh CO2: 108 g/km
OSTALI MOTORI
Dizelski: 1.6 TDCi (95 KS)
Benzinski: 1.0 Ecoboost (100 KS)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....