Ispravljeni nedostaci
Na predstavljanju na najvećem balearskom otoku Mallorci, u gotovo ljetnom ozračju upoznali smo i vozili novi model, od kojeg čelnici tvrtke iz Rüsselsheima očekuju mnogo. Već na prvi pogled zaključili smo da su Opelovi dizajneri napravili dobar posao. Novi je model znatno privlačniji i dinamičniji od osnovnog, predstavljenog u rujnu 2009. na salonu u Frankfurtu. Pomalo bezličan dizajn, koji nespretno kombinira skladne forme Insignije, mana je osnovnog modela te je usprkos solidnoj i dobroj izvedbi postigao lošiji uspjeh od očekivanja. Novi model je to ispravio na najbolji mogući način pa na svoje mogu doći svi koji su od Astre očekivali više stila.
Na konferenciji za novinare Opelovi su stručnjaci s pravom istaknuli da nije riječ o pukoj trovratnoj pretvorbi osnovnog modela. To se vidi već po proporcijama: karoserija je rastegnuta sa 442 na 447 centimetara, proširena sa 181,5 na 184 i snižena sa 151 na 148 cm. Da se radilo o temeljitoj rekonstrukciji karoserije pokazuje i činjenica da je međuosovinski razmak povećan sa 268,5 na 269,5 centimetara.
Ružno pače se pretvorilo u labuda, a pomalo dosadan kompakt postao je privlačan coupe. Pritom su u Opelu jako pazili da se osigura potpuni komfor na stražnjim sjedala, što je i glavni razlog povećanju gabarita. Osim vanjskih retrovizora i krovne antene izmijenjeno je sve pa Astra sportskim stilom dobiva onu potrebnu dozu sportske privlačnosti, za mlađu i stariju klijentelu. Sve je ukrašeno atraktivnom paletom boja, a posebno je atraktivna žuta, kakav je bio prvi model koji smo vozili. Sportska unutrašnjost naglašena je novim tkaninama i bojama te ugodnije oblikovanim sjedalima, a doplatiti se mogu školjkasta prednja.
Snažniji dizelaš
Proširena, produžena i snižena karoserija uz dorađen ovjes osigurava bolje ležanje na cesti, veći užitak vožnje i manji otpor zraka. Zbog toga i s istim motorima GTC ima bolja vozna svojstva od osnovnog modela. U to smo se uvjerili testnim vožnjama zavojitim cestama od krajnjeg juga do sjevera najvećeg balearskog otoka. U prvom krugu vozili smo turbobenzinski model 1.6 T sa 180 KS, zbog predugačkog prijenosa ima manje sportskog temperamenta od očekivanja. Zato je turbodizelaš 2.0 CDTI, osnažen sa 160 na 165 KS, optimalno prilagođen ovom modelu.
Ubrzava spontano i snažno, a posebno je uvjerljiv tijekom izvlačenja iz zavoja. U kombinaciji s ostalim svojstvima, tako motorizirana Astra GTC postaje pravi sportski model. Uz bolju stabilnost i kočenje, djeluje uvjerljivije. Zbog toga je Astra GTC Opelov pun pogodak, pogotovo ako se ostvare najave da će cijena biti jednaka kao za osnovni model. Prodaja na našem tržištu počinje krajem godine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....