U Maseratiju su skovali prilično ambiciozan plan. Prošle godine prodali su sedam tisuća automobila, a već do 2015. godišnju proizvodnju žele podići na ni manje ni više no - 50.000! U ostvarenju te iznimno zahtjevne brojke, ključnu ulogu nosi upravo Ghibli. Novi model starog imena, ima vrlo jasnu, ali istodobno vrlo tešku misiju. Jer ugurati se u društvo Audija, Mercedesa i BMW-a, preoteti kupce njemačkom svetom trojstvu, nije nimalo laka zadaća. No, Talijani su, čini se, dobro naoštrili osti s kojima kreću u lov na velike ribe.
Pritom je jedan od najjačih aduta trenutno najmanjeg Maseratija svakako njegov izgled. Ghibli je 29 cm kraći od Quattroportea, ali dizajnerske poveznice sa starijim bratom vidljive su iz svakog ugla. Izgledom Ghibli, doduše, ne privlači toliko pogleda kao GranTourismo coupe, ali pored njega njemački rivali izgledaju najblaže rečeno obično. Za upravljačem se sjedi nisko ispruženih nogu kao u pravom GT automobilu. Visoki središnji tunel, odlično postavljen upravljač i ugodno profilirana kožna sjedala ne ostavljaju mjesta za primjedbe, a uz uobičajene regulacije sjedala i upravljača mogu se podešavati i pedale pod nogama.
Izuzmemo li poneki prekidač, unutrašnjost u odnosu na Quattroporte donosi posve novi ugođaj. Vodoravne linije prednje armature ustupile su mjesto okomitim, no ono što im je zajedničko je dopadljivost formi i usklađenost detalja. U odnosu na Quattroporte međuosovinski razmak je 17 cm kraći i Ghibli ne pruža istu količinu prostora straga. Ipak dvije odrasle osobe uživat će u punom komforu bez apeliranja na savjest osoba na prednjim sjedalima. Puno važnija novost krije se ispod prednjeg poklopca. U stogodišnjoj povijesti Maseratija, Ghibli je prvi model u kojem se iza slavnog trozupca krije dizelski motor.
Zgražanja i klevete na račun nepoštivanja tradicije potpuno su izlišne, jer bez dizelaša nema uspjeh na europskom tržištu, a trolitreni V6 motor 1800 kg težak auto pojuri do stotke za 6,3 sekunde. Tipka za pokretanje motora skrivena je s lijeve strane upravljača. Pri prvom paljenju primjetna je poneka vibracija, ali što se tiče glasa kojim se javlja nema razloga za negodovanje. Klasičan zvuk dizelskog motora jedva je primjetan, a ono što dopire do ušiju vozača više podsjeća na benzinski V8. Ugođaj postaje jači kada se aktivira program Sport, a s njim i Maserati Active Sound.
Performanse dizelskog motora ne razlikuju se puno od onoga što nudi njemačka konkurencija, ali zahvaljujući odličnom ovjesu Ghibli pokazuje kvalitete koje se ne očekuju od limuzine. Preciznost, oštrina i brzina kojom reagira na komande ulijevaju ogromno povjerenje i sa svakim zavojem Ghibli postaje zabavniji i poslušniji. Uz savršen raspored masa, trapezoidni nosači sprijeda i multilink straga funkcioniraju savršeno.
Uz dobar zvuk lako se zanijeti i krenuti u razvlačenje, no u pitanju je ipak dizelski motor s crvenom zonom na 5000 okretaja. Od neugodno aktiviranje limitatora spašava automatski mjenjač s osam stupnjeva. Taj mjenjač solidne je brzine, prilagođava se stilu vožnje vozača, ali potrebno je privikavanje na malenu ručicu. Pri ručnom izboru stupnjeva treba biti odmjeren jer svaki snažniji udarac po ručici može donijeti neželjeno preskakanje stupnjeva.
GHIBLI S Q4
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski
Snaga 275 KS pri 4000/min
Moment 600 Nm pri 2000/min
Mjenjač automatski, 8 stupnjeva
Pogon stražnji
Dimenzije 497 x 195 x 146 cm
Brzina 250 km/h
0-100 km/h 6,3 sekunde
Potrošnja 5,9 l/100 km
Cijena (u Italiji) 65.000 eura
OSTALI MOTORI
Benzinski V6 (330 KS), V6S (410 KS)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....