SPORTSKI COUPE

FOTO Toyota GT86: Subaruov brat blizanac stiže sljedeće jeseni!

Tko kaže da japanski divovi ne mogu dobro surađivati. Najnoviji su primjer Subaru i Toyota koji su napravili zajednički projekt sportskog coupea. Subaruov automobil zove se BRZ.

Dobro pristaje hrvatskom jeziku, iako sumnjamo da su to Japanci baš imali na umu kada su mu davali ime. Toyota je svoju serijsku inačicu predstavila na Tokyo motor showu koji traje. Najveći japanski proizvođač svoj je novi automobil nazvao GT86. Riječ je o sportskom modelu sa stražnjim pogonom, atraktivne linije i snažna motora. Model GT86 zadovoljava sve parametre. Prvo liniju koja je uistinu uspješna.

Nastao iz koncepta FT86

Nizak, dinamičan coupe plijeni pažnju na prvi pogled, a to je ono što traže vlasnici vozila koji na cesti žele biti zapaženi. Već vidimo budući nastavak filma “Fast and furious” u kojem Vin Diesel ulazi u novu Toyotu i počinje s beskrajnim šaltanjem u više brzine. U pravom životu morat će stati na šestoj, koliko ih ima Toyota GT86, dok će na filmu to možda trajati nešto dulje. Doduše uz Vin Diesela neće baš biti i mnogo mjesta za ostale putnike. Teoretski, novi model Toyote koji je naziv dobio prema nekadašnjem legendarnom modelu Corolli Levin AE 86 ima 2+2 mjesta.

Međutim teorija je jedno, a praksa nešto drugo, pa će se na stražnja sjedala teško smjestiti netko viši od 170 centimetara. GT86 je nastao iz koncepta FT86 koji je prije dvije godine također predstavljen na istom mjestu u Tokiju. Dizajnerska inspiracija bio je i nekadašnji model 2000 GT iz šezdesetih godina prošlog stoljeća. Motor koji pokreće Toyotu ustvari je proizvod Subarua. Dovoljno je reći boxer i odmah je jasno kako je jedini posljednji Mohikanac koji još ostao još vjeran toj tehnologiji Subaru. Alfa je posustala, ali ne i uporni Japanci koji i dalje vide više prednosti, negoli mana u tom konceptu.

200 konja - dječja igra

Najveća je prednost svakako mogućnost niskog težišta što je prilično važno za coupe. U brojkama, Subaruov motor razvija 200 konja na visokih 7000 okretaja. Potvrda da je riječ o pravom beskompromisnom sportašu svakako je i podatak o okretnom momentu od 206 Nm koji je također na iznimno visokih 6600 okretaja. Zanimljivo je da motor nema turbopunjač koji je trenutačno apsolutni trend u autoindustriji. Prvi testovi su pokazali dda je automobil iznimno vozan, šasija je toliko uspješna da je 200 konja dječja igra. Gotovo je sigurno da će neki od tunera ponuditi i turbo inačicu.

Toyota GT86 doći će i na europsko tržište. Za sada je samo poznato da će to biti ujesen 2012. godine, dakle nekoliko mjeseci poslije brata blizanca Subarua BRZ. Cijena još nije definirana, ali bi morala biti zanimljiva s obzirom na to da se kao glavni konkurent spominje Mazda MX-5 koja je relativno dostupna i na hrvatskom tržištu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. prosinac 2024 11:59