Mercedes je pozvao novinare u uzvišeni aristokratski ambijent Lemanskog jezera i francuskih Alpi, gdje je ljeti temperatura za vožnju kabrioletom idealna, kako bismo se uvjerili što sve nudi nova otvorena E-klasa na ruti kroz Švicarsku, Francusku i Italiju, od Ženeve preko Chamonixa kroz tunel Mont Blanc do skijališta Courmayeur u Italiji. Po svemu idealna ruta za testiranje pete izvedbe E-klase, nakon limuzine, karavana, crossovera All-Terrain i coupéa. Novi Mercedesov kabriolet za četvero izgledom stražnjeg kraja i mehanikom oslanja se na coupé izvedbu E-klase, za razliku od prethodnika koji je bio svojevrstan križanac C i E-klase.
Foto: Daimler AG
U odnosu na prošli model nova E-klasa kabrio 12 je cm dulja (ukupno 4,83 metara) i sedam šira pa ju je na cesti vrlo lako zamijeniti sa S-klasom kabriolet zbog nabildanog prednjeg kraja s dijamantnom mrežicom maske hladnjaka i dviju uzdužnih grba na poklopcu motora. Nova E-klasa kabrio djeluje raskošnije od prvih konkurenata BMW-a Serije 4 cabriolet i Audija A5 cabriolet. Na prezentaciji smo sjeli za upravljač modela E 300 s benzinskim 4-cilindarskim turbomotorom od 245 KS i 370 Nm ispod poklopca koji dobro povuče, no budući da teži čak 1,8 tona, nije sportaš nego dobro uhranjena elegantna otvorena krstarica prikladnija za laganu vožnju bez krova nego za jurcanje zavojima.
Ovaj model na papiru ima solidne performanse: do 100 km/h stiže za 6,6 sekundi i ne staje do elektronički ograničenih 250 km/h, a troši oko devet litara benzina. Zato nam se boljim izborom učinio model E 220d sa 194 KS i 400 Nm, jer uglađenije razvija snagu, a ne troši više od 6,5 litara. No najbolja je mjera za ovakav plemeniti kabriolet 6-cilindarski benzinac s 333 KS u modelu E400, posebice jer je s pogonom na sva četiri kotača 4Matic. Sa svim modelima dolazi sjajan automatski mjenjač 9G-Tronic i iznimno kruta karoserija s ojačanjima pa nema ni najmanjih vibracija u kabini ni sa spuštenim krovom, a nema ni vrtloženja zraka u putničkom prostoru čak ni pri visokim brzinama zahvaljujući sustavu Aircap premještenom iz S-klase Cabriolet, s deflektorom iza putničke kabine i spojlerom na gornjem okviru vjetrobrana.
Zahvaljujući tim dodacima zrak u vožnji sa spuštenim krovom struji i preko putnika na stražnjoj klupi. Kvalitetan krov je od višeslojnog platna i s tvrdim stražnjim staklom, koji se do brzine od 50 km/h za 20 sekundi sklapa iza leđa četvero putnika. Na stražnja dva sjedala ima mnogo mjesta za koljena i ramena, jedino smeta nešto uspravniji naslon klupe zbog potrebe za prostorom za smještaj krova i prtljažnik koji sa spuštenim krovom ima 310 litara (385 s podignutim). Mercedes E-klase kabrio već se može naručiti u domaćim salonima po cijenama od 515 do 700 tisuća kuna, a AMG izvedbe, kao ni kod coupéa, zasad nema.
Ukratko Nude se dvije razine opreme Avantgarde i AMG Line te alu-naplaci od 18 do 20 cola, kao i Drive Pilot, najbolje iskustvo polu-autonomne vožnje do brzine od 210 km/h Besprijekorno izrađena armatura poznata je iz E-klase coupé, a vozačko je sjedalo savršeno mjesto za uživanciju. Sve informacije na 20 cm zaslona ispred vozača stižu uz doplatu, dok Mercedesov Airscarf dovodi topli zrak kako bi se u vožnji bez krova uživalo i pri nižim temperaturama Najbolji, ali i najskuplji izbor je 6-cilindarski benzinac od 333 KS u modelu E400. Sasvim dovoljno: 315 litara prtljažnika sa spuštenim krovom |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....