Nebo iznad Portoroža nije obećavalo. Sunce se tek povremeno probijalo kroz oblake koji su prijetili novim kišnim kapima, ali dileme nije bilo i uz pomoć elektromotora platneni krov za 15 sekundi nestao je iza sjedala. Do tada je putno računalo obradilo u navigaciju upisanih 100-tinjak kilometara itinerera kako bi što bolje iskoristio oba motora. Algoritmi u kojima je prednost na strani uštede goriva i ekologije očekivano su naglasak stavili na električni pogon i prve kilometre slovenskom obalom odradili smo praćeni laganim zujanjem i pogledima prolaznika. No, izostanak zvuka nije bio jedini razlog zbog kojeg smo privlačili pažnju. Najveće zasluge idu na račun spektakularnog izgleda bavarskog kupea koji je u verziji bez krova postao još atraktivniji.
Foto: BMW
Predstavljanje Roadstera koncem prošle godine Los Angelesu pratilo je i dotjerivanje Coupéa novim sadržajima po pitanju stila, opreme i pogonskog sklopa. Obje verzije dijele istu mehaniku koja se temelji na trocilindričnom turbo benzinskom 1.5 motoru koji razvija 231 KS i 320 Nm, a putem automatskog mjenjača sa šest stupnjeva prijenosa pokreće stražnje kotače dok je sprijeda električni koji pokreće prednje kotače putem mjenjača s dva stupnja prijenosa. Najveća novost koju donosi njemački sportski plug-in hibrid je povećanje kapacitet litij-ionske baterije. Zahvaljujući poboljšanoj kemiji članaka stanica (bez mijenjanja dimenzija baterija), energija koja se može pohraniti veća je za 63%, odnosno kapacitet je sa 7,1 narastao na 11,6 kWh. Uz neznatno povećanje snage elektromotora (sa 131 KS na 143 KS) ukupna snaga dva motora popela se na 374 konja, a autonomija otvorene verzije na električni pogon prema tvorničkim podacima doseže 53 km.
Platneni preklopni krov razlog je nestanka stražnjih (simboličnih) sjedala, ali to je donijelo dodatni prostor za prtljagu (100 l). Manevriranje krovom moguće je i u vožnji (do 50 km/h), a maleni stražnji prozor automatski se podiže 3 cm kako bi spriječio vrtloženje zraka u putničkom prostoru. Moguće ga je dodatno podići ili potpuno spustiti, ali bez obzira na njegovu poziciju, iznad 100 km/h količina vjetra i buke na duže rute je zamorna. Uz električni pogon može se dohvatiti 120 km/h, ali čim se odlučnije pritisne papučica gasa u igru uskače turbobenzinski motor umjetno osnaženog zvuka koji nema nikakve veze s prirodom trocilindričnog motora posuđenog iz Minija. Zvučni zapis postaje intenzivniji odabirom sportskog programa kojim i8 postaje reaktivniji na komande. Automatskim mjenjačem moguće je upravljati i ručno putem poluga iza upravljača, ali odziv prijenosa nije brz kako bi se to očekivalo. Pritom svako približavanje limitatoru okretaja prati prebačaj u viši stupanj bez obzira na želje vozača. No, kada se pedala gasa odlučnije pritisne i oba motora prorade punom snagom, ugođaj postaje dostojan prave sportive, a ni performanse nisu loše.
Ukratko
Uz promjene na stražnjem dijelu karoserije sklopivi platneni krov povećao je ukupnu masu za 60 kg, no, to nije pokvarilo dinamičke osobine. Serijski dio opreme i8 su 20 colni kotači, ali za smanjenje potrošnje s gumama širine 195 mm sprijeda i 215 mm straga
Prvi primjerci Roadstera već su isporučeni, a osim strpljenja (lista čekanja) potreban je i iznos od 1.380.000 kn za osnovni model (142.000 više nego za i8 Coupe)
U odnosu na prvo izdanje i8 unutrašnjost je obogaćena ekranom osjetljivim na dodir, a ponuđen je i head-up displej. Sjedala nove konfiguracije i dizajna uvod su u dodatno obogaćenu ponudu opcija unutrašnjeg uređenja
Automatski mjenjač iznimno je uglađen, a unatoč stražnjem staklu podesive visine izražene su turbulencije zraka u putničkom prostoru iznad 100 km/h. Performanse su impresivne (do 100 km/h za 4,6 s, najveća brzina 250 km/h), ali u prvim metrima kada do izražaja dolazi 570 Nm okretnog momenta i8 djeluje još uvjerljivije
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....